Razmislek o pomenu neodvisnega in nepristranskega testiranja izdelkov, za katerega skrbijo potrošniške organizacije. Ker je primerjalno testiranje zahteven strokovni in finančni zalogaj, so se združile v mednarodni konzorcij za raziskovanje in testiranje, katerega članica je tudi Zveza potrošnikov Slovenije.

Neodvisni testi so dragi, potrošniške organizacije lahko zahtevnejše izvedejo le, če združijo moči

Zakaj je za potrošnike tako zelo pomembno nenehno izvajanje neodvisnih, primerljivih, nepristranskih testov izdelkov, ki morda lahko ogrožajo naše zdravje ali varnost, kljub visokim ocenam ali prestižnim znamkam, ki jih krasijo? Ker je primerjalno testiranje zahteven strokovni in finančni zalogaj, so se združile v mednarodni konzorcij za raziskovanje in testiranje, katerega članica je tudi Zveza potrošnikov Slovenije.

“Testiranje izdelkov je pomembno, ker je to edini način preverjanja dejstev, da ne poslušamo le fanfar ponudnikov in lepega, sladkega oglaševanja.” – Breda Kutin, Zveza potrošnikov Slovenije

Tudi v prihodnje se nameravajo potrošniške organizacije povezovati, ker so tako močnejše, so povedali na generalni skupščini mednarodne organizacije ICRT, ki je pred dnevi potekala v Ljubljani. ICRT sodeluje z uglednimi, zanesljivimi laboratoriji, koordinira primerjalne teste in članicam posreduje podatke, s katerimi so potrošniške organizacije še močnejši sogovornik industrije in odločevalcev na nacionalni in na globalni ravni. Ker je testiranje zahteven strokovni in finančni zalogaj, je povezovanje in sodelovanje potrošniških organizacij najboljša pot, nam je povedal Guido Adriaenssens, dolgoletni izvršni direktor ICRT, mednarodnega konzorcija za primerjalno testiranje, ki združuje 45 potrošniških organizacij z vsega sveta.

Adriaenssens poudarja, da so tudi potrošniki pripravljeni plačati za informacije o izdelkih, ki so primerljivi in neodvisni. Neodvisnost je pri tem najpomembnejša. Testi so dragi, pravi, potrošniške organizacije lahko same financirajo manjše teste, zahtevnejše pa lahko izvedejo le, če združijo moči.

“Potrošniške organizacije z rezultati neodvisnih testov lažje delujejo v korist potrošnikov in s tem krepijo potrošniške pravice.” – Guido Adriaenssens, ICRT

Guido Adriaenssens je prepričan o moči potrošniških organizacij, ki lahko zmagujejo v bitkah s kapitalom. Številni proizvajalci ICRT spoštujejo, ker vedo, da se testiranja izvajajo neodvisno, da potekajo po uveljavljenih kriterijih, ki so pomembni za potrošnike.

“Mlajše potrošnike zanima še kaj več kot to, ali imajo dovolj denarja za nov, moderen izdelek na trgu. Brez neodvisnosti ni podlage za naše delo.”

Tatjana Pirc