V zadnjih oddajah smo opisali in priporočili že kar nekaj sistemov – pomočnikov, ki voznikom omogočajo večjo varnost zanje in tudi za druge. Danes omenjamo še tako imenovani »lane assist«, sistem, ki skrbi da ostanemo na voznem pasu – če vozilo zapelje do mejne črte, nas sistem na to opozori oziroma samodejno obrne volan, da ostanemo znotraj voznega pasu. Veliko avtomobilov pa ponuja še enega asistenta, ki niti ni tako pomemben kar zadeva samo varnost, je pa mnogim v veliko olajšanje. To je sistem za samodejno parkiranje. Večina je takih, da ocenijo, če je parkirno mesto dovolj veliko, potem pa samodejno sučejo volan, da vozilo pristane v začrtanem prostoru. Voznik pomaga z dodajanjem plina oziroma zaviranjem. Obstajajo pa tudi že sistemi, ki opravijo čisto vse sami.

Sistemom pomočnikom v avtomobilu bomo danes dodali še dva - tistega, ki nam pomaga parkirati in tistega, ki nas opozarja oziroma preprečuje, da bi zapustili vozni pas

V zadnjih oddajah smo opisali in priporočili že kar nekaj sistemov – pomočnikov, ki voznikom omogočajo večjo varnost zanje in tudi za druge. Danes omenjamo še tako imenovani »lane assist«, sistem, ki skrbi da ostanemo na voznem pasu – če vozilo zapelje do mejne črte, nas sistem na to opozori oziroma samodejno obrne volan, da ostanemo znotraj voznega pasu. Veliko avtomobilov pa ponuja še enega asistenta, ki niti ni tako pomemben kar zadeva samo varnost, je pa mnogim v veliko olajšanje. To je sistem za samodejno parkiranje. Večina je takih, da ocenijo, če je parkirno mesto dovolj veliko, potem pa samodejno sučejo volan, da vozilo pristane v začrtanem prostoru. Voznik pomaga z dodajanjem plina oziroma zaviranjem. Obstajajo pa tudi že sistemi, ki opravijo čisto vse sami.

Dizel se sicer še ne da, hibridni pogon pa tudi goni svoje in se iz leta v leto izboljšuje. Nedvomno pri razvoju in propagiranju tovrstnih vozil prednjači Toyota, ki že četrt stoletja vztraja pri hibridni filozofiji in če je kdo pred desetletjem ali več še mrščil obrvi ob pogledu na – recimo priusa, ga je zdaj to verjetno že minilo, kajti hibridni prius je moderen in uporaben avtomobil, ki je s kar nekoliko drzno oblikovanim modelom plug-in še nadgradil svoje prepričanje v hibride in začrtal pot tudi drugim – o tem smo prepričani.

Plug-in torej, se pravi bencinski in elektro motor, združena v hibridni pogon, ob tem pa še možnost polnjenja baterije, ki vozilo spremeni v polnokrvni električni avto, ki nas 50 kilometrov lahko pelje ne da bi porabil kapljico bencina. Ob pazljivem načrtovanju in polnjenju nam en rezervoar torej lahko zadostuje za tedne in tedne. Vse se sliši in tudi je dobro, če ne potrebujemo vsaj solidnega prtljažnika in če vemo, da nikoli ne bomo v avtu prevažali več kot štirih potnikov. Pomanjkanje prostora pa se Slovenskim voznikom v glavnem ne sliši dobro, tega ne izniči tudi še tako izjemno nizka poraba in prijaznost do okolja – tu pač še nismo čisto doma. Ko bo prostora za pet in prtljažnika vsaj za 500, no, pa kakšnega jurja manj ob nakupu, potem jih bo nedvomno več pokazalo svojo eko usmerjenost.

Tudi pri nas smo že govorili o t.i. fantomskih prometnih zastojih. Zdaj je Ford v sodelovanju z raziskovalci v ZDA dokazal, da bi tovrstne zastoje lahko bistveno zmanjšali predvsem z uporabo prilagodljivega tempomata, ki samodejno skrbi, da vozilo upočasni in pospeši enako kot vozilo spredaj – z Andrejem sva ga omenjala v prejšnji oddaji. Na poligonu je 36 voznikov poskrbelo za simulacijo prometa na avtocesti z uporabo oziroma neuporabo prilagodljivega tempomata. Ugotovili so, da je bil vpliv dogodka z zaviranjem veliko manjši z uporabo prilagodljivega tempomata, celo tudi, ko ga je uporabljal le vsak tretji sodelujoči avto. Lani je vsak voznik zaradi zastojev na vrhuncu sezone v povprečju izgubil 30 ur v Nemčiji in 31 v Veliki Britaniji. Prometni zastoji so tedaj voznike v Nemčiji stali 80 milijard eurov, Britanske pa skoraj polovico manj.

 

Janez Martinčič