Ocene razmer v zdravstvu, povezane z naročanjem, s čakalnimi dobami in vrstami, so precej različne, od mnenj, da so čakalne vrste umetno ustvarjene do alarmantnih komentarjev, da gre že skoraj za nacionalno katastrofo, ki jo povzročajo številni dejavniki, tudi in predvsem interesi lobijev v zdravstvu.

Kaj bo treba storiti, da postanejo zdravstvene storitve dostopnejše, čakalne vrste pa krajše?

Ocene razmer v zdravstvu, povezane z naročanjem, s čakalnimi dobami in vrstami, so precej različne, od mnenj, da so čakalne vrste umetno ustvarjene do alarmantnih komentarjev, da gre že skoraj za nacionalno katastrofo, ki jo povzročajo številni dejavniki, tudi in predvsem interesi lobijev v zdravstvu.

Pri skrajševanju čakalnih dob samo finančne spodbude očitno niso dovolj. Zadnji podatek o pacientih, ki čakajo nedopustno dolgo, je pretresljiv: več kot 58 tisoč jih je bilo konec leta 2017.  O vprašanju kaj bo treba storiti, da postanejo zdravstvene storitve dostopnejše, so razpravljali družinski zdravnik Igor Muževič, zastopnica pacientovih pravic Vlasta Cafnik, direktor Splošne bolnišnice Izola Radivoj Nardin, dr. Radoslav Marčan (Valdoltra) Sladjana Jelisavčić (ZZZS) in predstavnica ministrstva Katarina Kralj.

“Ministrstvu dopovedujemo, da ni možno spisati algoritmov, kako naj napotuje družinski zdravnik. Ko se izgovarjajo, da je to optimizacija napotitev in ne kaznovalna politika, je to sprenevedanje v stilu, da bi mi uvedli obvezno evtanazijo vseh, ki se upokojijo, in temu rekli optimizacija pokojninske blagajne.” – Igor Muževič

 

”V zadnjih dveh, treh letih smo pri določenih programih uspeli skrajšati čakalne dobe, še vedno pa je vrsta programov, kjer so nedopustne čakalne dobe.” – Sladjana Jelisavčić

 

”Slovenci se neradi odločamo za operacije v tujini, pri pregledih pa tudi strošek poti v tujino ni tako zanemarljiv, zato se v takih primerih verjetno raje odločamo za samoplačniško storitev bližje domu.” – Katarina Kralj

 

”Do konca junija bomo imeli podatke o tem, koliko ljudi dejansko čaka, brez tistih virtualnih, ki so ustvarjali čakalne sezname, ki so nerealni.” – Radivoj Nardin

 

”Vsak bolnik je v stiski, čaka na pregled, ga je strah, zato je pomembno, da se mu posvetimo, da mu prisluhnemo.” dr. Radoslav Marčan

Mateja Brežan, Tatjana Pirc