Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.

Premalo se zavedamo, koliko podatkov dajemo Googlu in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov

Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.

Mitsubishi Eclipse Cross

Zdi se, da Mitsubishi v Evropi (in tudi pri nas) zdaj spet odločneje nagovarja kupce. Tako so nam zdaj vrinili med ASX-a in outlanderja novega urbanega srednje velikega športnega terenca, poimenovanega eclipse cross. Z nekoliko kupejevskim zadkom (značilnost je tudi spojler, ki poteka po sredini zadnjega stekla) deluje vozilo sveže in dinamično. Zasnovanost na podlagi večjega outlanderja zagotavlja veliko prostora za potnike (tudi zadaj, kjer je zadnja klop vzdolžno pomična kar za 20 cm), nekoliko manj za prtljago (340 litrov). Notranjost je prijetna in sodobno oblikovana, na armaturi je 7-palični komunikacijski zaslon na dotik, kljub temu pa so nekatere nastavitve ostale na klasičnih stikalih, kar včasih ni slabo. Na voljo je veliko uporabne tehnologije, serijsko tudi varnostne. Pri motorni izbiri za eclipse cross ne more biti nobene dileme – na voljo je namreč (za zdaj) le 1,5-litrski turbo bencinski motor s 120 kilovati moči, ki teče tiho in prijetno, menjalnik je bil v našem primeru šeststopenjski ročni, pogon na prednji kolesi; sicer pa je možen tudi 4WD v kombinaciji z menjalnikom CVT. Osnovni eclipse cross je na voljo za nekaj manj kot 20 tisočakov, testni je bil bogatejši z opremo in nekaj tisočakov dražji.

WheelSwap

V Evropi je 250 milijonov kolesarjev in vsaka dvanajsta smrtna žrtev prometnih nezgod je prav kolesar. Ford je poskrbel za produkcijo izkušnje z navidezno resničnostjo. T.i. WheelSwap avtomobilistom in kolesarjem omogoča spoznati, kako lahko nepremišljena vožnja avta ali kolesa povzroči nevarne situacije in je lahko tudi usodna. Avtomobilisti vidijo s kolesarjevega zornega kota, kako nevarno je lahko recimo pretesno prehitevanje, nenadna sprememba smeri brez uporabe smernikov in odpiranje vrat brez preverjanja ali se bliža kolesar. Druga različica pa omogoča kolesarjem, da izkusijo, kako se počutijo vozniki, ko oni prevozijo rdečo luč, vozijo »kontra« po enosmernih ulicah in nenadno spreminjajo smer. Dva tedna po izkušnji z aplikacijo WheelSwap jih je 60 odstotkov spremenilo svoje vedenje pri vsakodnevnih vožnjah.

Janez Martinčič