Sanacije vedno ob nepravem času

Zakaj sanacije potekajo ravno zdaj, ko je največja gneča, zakaj se ne spravijo na delo prej ali potem?

Foto: Srdjan Zivulovic/Bobo

To, da voznike nervira vsakršno delo na avtocesti, ki spreminja oziroma ovira potek prometa, je jasno. V bistvu se nam vedno zdi, da se obnovitvena dela izvajajo ob nepravem času. Zakaj ravno zdaj, ko je največja gneča, zakaj se ne spravijo na delo prej ali potem? Seveda ne gre kar na pamet. Pri DARSu na različne načine zbirajo informacije in podatke, da potem na podlagi teh lahko načrtujejo, kdaj in kje bi bilo potem najmanj boleče opraviti določena dela. Čudno se nam tudi zdi (trenutno recimo na viaduktu Ravbarkomanda na Primorski avtocesti), zakaj prihaja do zastojev kljub temu, da iz dveh pasov nastaneta ravno tako dva, le malo ožja. Morda pa smo vsaj malo zato krivi tudi vozniki sami.

Citroen C4 Cactus

Čeprav je novi citroen C4 cactus v primerjavi s predhodnikom prenovljen v vseh pogledih, pa je zaradi svojih značilnosti in posebnosti na cesti še vedno prepoznaven. Oblikovno je bolj eleganten, bolj zaobljenih linij, ob sprednjih dnevnih LED-svetilih ga zadaj zaznamujejo nove LED-luči s 3D-učinkom; ker so potisnjene povsem na rob, se zdi zadek optično širši. Na bok so Francozi spet namestili sicer na prvem cactusu predstavljene zaščitne blazine (t. i. Airbumb), ki so še en element prepoznavnosti tega malo posebnega citroena. Nikjer pa ne piše, da se ne bi zaščitne blazine pojavile še na kakšnem drugem vozilu tega francoskega proizvajalca. Avtomobil je bil sicer perlasto bele barve, zaščitne blazine črne, vdrtina na blazini pa rdeča, kar poudarja živahno barvitost citroenovega vozila. Barvna pestrost se nadaljuje tudi v notranjosti. Posebej velja omeniti nove izjemno udobne sedeže Advanced Comfort Seat, ki ob posebnem podvozju s komfortnim programom in vzmetenjem s progresivnim hidravličnim omejevalnikom poskrbijo za občutek vožnje na leteči preprogi, kot pravijo pri Citroenu. 1,6-litrski 73-kilovatni dizel v avtomobilu ni zato, da bi bili z njim ves čas na prehitevalnem pasu, a skupaj s petstopenjskim ročnim menjalnikom povsem korektno opravita vse naloge. Ob tem pohvalimo povprečje porabe, ki se je sukalo v glavnem blizu štirih litrov in pol. Osnovna cena avtomobila je nekaj čez 17 tisočakov, z nekaj dodatki, kot je varnostni paket, vzvratna kamera, prostoročni vstop in zagon vozila, platišča iz lahke litine in nekaj popestritev v notranjosti pa pridemo na 18 in pol.

VW Touareg

VW touareg je v novi generaciji večji (488 cm v dolžino in skoraj 2 metra v širino), a tudi nekoliko lažji. Na voljo je v štirih izvedbah, že serijsko bogato opremljen, recimo tudi z možnostjo izbire sedmih različnih profilov vožnje, ob tem je opcijsko na voljo tudi zračno vzmetenje. V prostorni notranjosti je recimo zaslon infotainmenta lahko celo 15 palčni, poleg tega pa je še 12,3 palčni zaslon z digitalnimi merilniki. Touareg je opremljen tudi s štirikolesnim krmiljenjem tako da se pri nižji hitrosti zadnji kolesi obračata v nasprotno smer. Na voljo je bencinski TSI in trije dizli touareg z najšibkejšim 170 kilovatnim dizelskim šestvaljnikom stane blizu 60 tisočakov. Letos kanijo prodati blizu 80 vozil.