Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi.

Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi

Električna kolesa

Beležimo izjemen vzpon izdelave in prodaje koles, lani so prodali več kot 150 milijonov novih koles. Skokovito narašča tudi prodaja električnih koles, ki jih predvsem radi vozijo tudi starejši. Statistika pove, da se med temi, ki vozijo električna kolesa, največ ponesreči prav teh – verjetno tudi zato, ker se da s tovrstnimi kolesi peljati precej hitro.  Pri nas je tudi veliko tistih, ki prevažate svoja kolesa z avtomobilom. To je izziv, ki se ga marsikdo morda loti preveč lahkotno in površno, še posebej, če gre za električno kolo, ki je težje od običajnega.

Mercedes razred E

Danes se torej posvetimo našim najdražjim. Pri Mercedesu so po petih letih prenovili svojo vrhunsko prestižno limuzino, ki je zdaj še malo bolj vrhunska in prestižna. Razred S je, kar zadeva zunanjost, doživel le nekaj kozmetičnih sprememb, znotraj pa je vsekakor opazen velik razpotegnjen osrednji zaslon, ki deluje kot nekakšen televizijski ekran – digitalizirana novost je prišla iz novega razreda E. Vse drugo je nekako pričakovano – elegantno, natančno, prostorno in udobno, odeto v usnje in les, z različnimi funkcijami masaže, bogatim spektrom barvne osvetlitve.

Čeprav gre za podaljšano različico S-ja, ki meri v dolžino 527 cm in tehta več kot dve toni, pa trilitrski 250-kilovatni dizel skupaj z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom skrbi, da je vožnja v vsakem trenutku suverena – lahko ležerno prijetna in udobna, tudi zaradi zračnega vzmetenja, lahko pa ob pomoči športne nastavitve tudi precej dinamična; štirikolesno gnana limuzina pospeši do hitrosti 100 km/h v malo več kot petih sekundah, ob tem pa se ponaša tudi z izjemno stabilno lego v ovinkih. Pri testnem S-ju je bilo za 55 tisoč priboljškov, torej je bila končna cena 170 tisoč evrov.

BMW serije 6 GT

Predstavila se nam je nova BMW-jeva šestica z oznako GT (gran turismo), kar je oznaka za nekakšno kombinacijo limuzine in križanca ter pomeni predvsem višje sedenje za potnike in zadaj ogromen 660-litrski prostor za prtljago. Ob pogledu na obliko serije pet GT so številni privzdignili obrvi, šestica je zdaj manj posebna, bi lahko rekli. Je nekoliko nižja in predvsem daljša, s 510 cm dolžine se primerja kar z dolžino standardne prestižne limuzine serije sedem. Tudi sicer bi še našli enakosti oziroma podobnosti.

V avto je vgrajena vsa najsodobnejša asistenčna tehnologija, po sedmici je recimo povzet tudi pametni ključ, s katerim je med drugim mogoče šestico tudi parkirati na daljavo. Omenimo še serijsko zračno vzmetenje na zadnji premi, ki se samodejno izravnava, na voljo pa je tudi prilagodljivo podvozje z zračnim vzmetenjem, ki pri večji hitrosti vozilo bolj približa podlagi. Osemstopenjski samodejni menjalnik uravnava delovanje 195 kilovatnega trilitrskega dizla – to je brezhibno, moči je dovolj; štirikolesni pogon xDrive pa je dobrodošel pomočnik na mokrih in spolzkih podlagah. Ob tem in še drugih dodatkih cena iz osnovnih 75 poskoči na 120 tisočakov.

Ford EcoSport

Nekaterim avtomobilom pač ne uspe. Nič slabega ni v tem, včasih pač ni pravi trenutek, mogoče jim preprosto ni bilo namenjeno. Eden takih, ki so prišli tiho in odšli v pozabo, je bil tudi Fordov ecosport. Celo poučeni ljubitelji avtomobilizma se tega eksotičnega vozila slabo spominjajo, toda časi so se zdaj  spremenili. Prvič: bil je križanec, ko križancev še ni bilo. Drugič: z novo generacijo oziroma izpeljanko tega vozila se pri Fordu ne šalijo. Ecosportu tokrat lahko pomaga nepričakovani uspeh recimo fusiona ali tudi upokojenega B-maxa. Gre za kompaktno vozilo, mogoče nekaj manj modno ali tehnološko eksotično, vendar solidno izdelano in po novem tudi prikupno. Dvobarvna karoserija je v razredu že skoraj nujna, prav tako širok nabor asistenčnih sistemov ter seveda možnost popolne opreme, kot je recimo legendarni titanium, pa tudi v ta razred vpeljani ST. V nasprotju z večino drugih križancev pa ecosport ostaja zvest svoji podobi in bo ponujal tudi možnost štirikolesnega pogona, ki se je veselimo. Pestra je tudi izbira pogonskih agregatov – med njimi je čisto nov ecoblue, Fordov poskus vračanja vere v dizle tudi pri manjših prostorninah.

Janez Martinčič