Zgodovina prisotnosti deklet na razstavnih prostorih avtomobilskih salonov je dolga, tudi recimo motociklistične dirke si nismo mogli zamisliti brez mladenk z dežniki, ki so s prisotnostjo lepšala predštartno proceduro. Poglejmo danes na avtomobilske salone – recimo z moškimi očmi, ki ne gledajo (ali pa vsaj v preteklosti niso gledale) le avtomobilov, ampak razstavne prostore širše… Zakaj so se dekleta znašla ob avtomobilih, kdo jih je potem pogosto tudi pretirano razgalil.

Zakaj so se dekleta znašla ob avtomobilih, kdo jih je potem pogosto tudi pretirano razgalil

Zgodovina prisotnosti deklet na razstavnih prostorih avtomobilskih salonov je dolga, tudi recimo motociklistične dirke si nismo mogli zamisliti brez mladenk z dežniki, ki so s prisotnostjo lepšala predštartno proceduro. Poglejmo danes na avtomobilske salone – recimo z moškimi očmi, ki ne gledajo (ali pa vsaj v preteklosti niso gledale) le avtomobilov, ampak razstavne prostore širše… Zakaj so se dekleta znašla ob avtomobilih, kdo jih je potem pogosto tudi pretirano razgalil.

Honda Civic

Zaradi reka o očeh in njihovem malarju se v naši oddaji po navadi vzdržimo absolutnih ocen in sodb. Kdaj pa kdaj pa so te vseeno potrebne. Tako tudi tokrat avtoritativno najavljamo, da je podvozje Honde civic v deseti generaciji najbolj dovršeno podvozje v njenem razredu. Ko smo avtomobil preizkušali za potrebe slovenskega avta leta, civic je bil namreč finalist, so bila nekatera dejstva zaradi imenitne družbe mogoče zamegljena. Zaradi tega smo za volan sedli še enkrat. In že po nekaj ovinkih so govorice o podvozju v tem avtomobilu postale dejstvo. Ne govorimo o športno trdem mučenju hrbtenice, niti ne o žvečilnem raztegovanju zavojev; popoln kompromis torej, ki pomladno cestno realnost odpravi z lahkoto in morebiti bi bilo ceneje Slovencem nakupiti nekaj sto teh hond, kot pa se lotiti odstranitve kraških pojavov na naših cestah. V drugo je bil agregat na papirju skromen litrski trivalnik, ki s svojimi 95 kilovati povsem zadovoljuje običajne vozne potrebe; ob ekološkem načinu vožnje je tudi zgledno varčen. Seveda pa je civic še vedno posebnež. Zunanja podoba in zmeda med instrumenti v kabini privlačita le določeno občinstvo. A to je občinstvo, ki ve, kaj kupuje in kaj od nakupa pričakuje.

Dacia Sandero

O Sanderu smo že pisali in nizkocenovni Romun še zmeraj zapira usta analitikom, ki se trudijo razumeti kako nekaj iz vzhodne Evrope, omoženo s preverjeno francosko tehnologijo, tako dobro kotira tudi na razvitih avtomobilskih trgih. Letos so Sandera osvežili in če hočemo razumeti uspeh vozila, ki sodi med najcenejše, moramo najprej pogledati resnici v oči.
Kaj je na tem vozilu res slabega, zanič? Nekaj bi moralo biti, no in resno zanič so recimo le sedeži. Kot bi sedeli v objemu peneče gume, s katero vzgojiteljice oblepijo ostre robove nespretno načrtovanega pohištva v vrtcih. Potem je tu nekoliko sumljiva plastika in recimo še nekoliko hecna ročica menjalnika, pa smo pri koncu seznama. Tokratno druženje je vzpodbudil 0,9 litrski trivaljni 66 kilovatni turbinski motor, ki je novost v paleti. Še preden zavijete z očmi, izdamo, da gre za perfekten stroj. Poskočen, kultiviran, prav nič po trivaljno brneč in predvsem spodobno varčen.  Da je avto prostoren in mirno sprejme štiri odrasle z nekaj prtljage, vemo že od prej, nov agregat pa to gmoto premika z lahkoto, celo poskočno, na daljših križarjenjih ob vklopljeni tipki »eco« pa tudi znosno varčno. Še to; velik hit med Daciami je oprema “Stepway”, ki doda nekaj terenskega šarma in Sandero pri tem ni nobena izjema. Velika večina se jih proda prav s to dokaj bogato in sodobno opremo, a tudi s tem ne boste prilezli preko desetih tisočakov.

Rezultati raziskav kažejo, da se klasične pnevmatike na električnih vozilih lahko obrabijo kar do 30 odstotkov hitreje. Zato so v GoodYearu za električna vozila izdelali prototipno pnevmatiko EfficientGrip Performance, opremljeno s tehnologijo Electric Drive. Tanjše lamele v tekalni plasti omogočajo večjo naležno površino, tako se pnevmatika bolje spopada z velikimi navori. Notranjost pnevmatike je optimizirana za podporo dodatni teži. Domet vozila pa povečuje izjemno majhen kotalni upor. Predvidevajo, da bi lahko tehnologijo Electric Drive ponudili trgu prihodnje leto.

Janez Martinčič