Povzetek dogajanja na 4. festivalu Ment v Ljubljani.

Povzetek že četrtega festivala Ment

Naslovni citat pripada Isabeli Khom, glavni urednici avstrijskega glasbenega portala Noisey, ki je bila samo ena izmed gostov konferenčnega dela letošnjega festivala Ment. Opredelila je delo glasbenega novinarja v 21. stoletju.

"Tisti, ki mora prečistiti to goro nove glasbe in izvajalcev, ki se pojavljajo - tudi s pomočjo družbenih medijev. Veliko je dobrih, veliko pa je tudi slabih."

Največ zanimanja na konferenčnem delu pa je bilo za Seymourja Steina, legendarnega založnika, ki je ta teden med drugim prejel grammyja za življensko delo. Danes 75-letni gospod je dolga desetletja znal pravočasno odkrivati bende, ki so nato zaznamovali posamezna obdobja, ter predvidevati trende v glasbeni industriji. Odkril je imena, kot so Madonna, Talking Heads in pa Ramones, ki so bili njegovo prvo veliko odkritje.

Obiskovalce pa ni pustila ravnodušne niti slovita didžejka BBC-ja Mary Ann Hobbs, ki je prava zakladnica zanimivih zgodb.

"Oče mi je doma prepovedal kakršno koli glasbo. Kadarkoli sem prinesla novo ploščo, jo je oče našel in uničil. Edina stvar, ki je ni našel, je bil majhen tranzistor v velikosti konzerve s tuno. Tako sem se vsak večer skrila v posteljo, se pokrila z odejo in poslušala radijskega didžeja z imenom John Peel."

Seveda pa je bilo v ospredju koncertno dogajanje. Četrta edicija najboljšega klubskega in najboljšega manjšega festivala v Evropi je bila izjemno bogata. Približno 70 koncertov smo videli od srede do petka, kar je največ doslej, in to na največ prizoriščih doslej. Od Kina Šiška, Metelkove, Stare mestne elektrarne, K4, ter letos prvič tudi Kinoteke in Orto bara, ki sta se obnesla zelo dobro.

Čeprav je Ment festival, ki ne deluje po principu headlinerjev, torej zvenečih glasbenih imen, s katerimi bi skušali pritegniti množice obiskovalcev, pa sta letos dve imeni vendarle izstopali. Škotski trio Young Fathers in Ameriško-britanska naveza Angliers.

V treh večerih nismo videli slabega koncerta. Najsi je šlo za obrobno, experimentalno muziko ali mainstream elektro-pop - vsi izvajalci so bili na nivoju. In če upoštevamo podatek, da je za letošnji Ment prispelo več kot 1.500 prijav glasbenikov, izbrali pa so jih nekaj več kot 30, je to - mislim, da - dovolj zgovorno.

 

Jernej Sobočan