Ena osrednjih tem v Ženevi je dizelski pogon, ki ga malo manj postrani gledajo drugod bolj

Ženevski avtomobilski salon (letos že 88. po vrsti) vsako leto prikaže, kaj prinaša pomlad na področju avtomobilizma oziroma mobilnosti. Tudi tam je ena osrednjih tem dizelski pogon, ki ga ponekod malo manj postrani gledajo drugod bolj. Med obilico zloščene pločevine pa je vsako leto videti tudi vse več kitajskih vozil – logično, to je največji trg na svetu, tam se proda največ avtomobilov, Kitajci se družijo s preostalim svetom tudi v Ženevi. Sveže informacije tam letos za Val 202 zbira Andrej Brglez.

Evropski avto leta

Dodajmo – če še niste zasledili, da so v Ženevi razglasili tudi evropski avto leta 2018. Ta naslov je tokrat pripadel novemu modelu volvo xc 40, ki se bo že prihodnji teden pripeljal tudi v Slovenijo.

Toyota prius plug-in

Po analogiji, ko vsaka pogruntavščina iz Nemčije slej kot prej pristane v Sloveniji, se tudi pri nas morda kmalu obeta prepoved dizelskih vozil v mestih, zato se pripravimo.
Če združimo vse najčistejše tehnologije našega časa in jih zapakiramo v še vedno uporaben avtomobil, dobimo toyoto prius plug-in, se pravi bencinski in elektromotor, združena v hibridni pogon, ob tem pa še možnost polnjenja baterije, ki vozilo spremeni v polnokrvni električni avto. Najboljše, kar zna zelena mobilnost našega časa. Prius plug-in ima sicer nekaj tekmecev, a Toyota kot prvoborec se še vedno zdi korak spredaj. Plug-in je celo videti drugače od običajnega priusa, notranjščina pa je tako nabita s tehnologijami, da voznik potrebuje prilagoditveno dobo.
Klasični hibrid smo že preizkusili; trije režimi vožnje, močno izboljšani pogon, ko se motor ne vrti več brez potrebe v visoke vrtljaje, in udobno, mehko nastavljeno podvozje. Plug-in pa k tej celoti veliko doda, a tudi nekaj odvzame. Prtljažnika tako rekoč ni oziroma je baterija v zadku nameščena tako, da gre bolj ko ne za polico pod padajočimi petimi vrati. Tudi potniki so lahko samo štirje! Zato pa dobi voznik do petdeset kilometrov električne vožnje, 8,8-kilovatna baterija pa se na domači vtičnici polni dobre tri ure. Sicer kombinirana vožnja v zimskih razmerah brez težav pade pod pet litrov, kolegi preizkuševalci pa poročajo celo o 3,5-litrski porabi na sto prevoženih kilometrov – ob opombi, da je v mestu, od koder preganjamo nečiste stvore, z elektriko napolnjen prius plug-in seveda vozilo brez emisij.

Janez Martinčič