Na koncu se nakup vseeno opravi v prodajnem salonu, po pogovoru s prodajalcem in zagotovo bo ta navada ostala še kar nekaj časa

Podjetji Valikon in Iprom sta izvedli raziskavo, kako se nakupne navade spreminjajo z uporabo spleta. Tega pred nakupom avtomobila zdaj uporablja več kot polovica morebitnih kupcev. Gre za zbiranje informacij, ki so jih nekdaj kupci iskali v prodajnih salonih, zdaj jih poiščejo na internetu in tako že naredijo ožji izbor. Na koncu pa se nakup vseeno opravi v prodajnem salonu, po pogovoru s prodajalcem – in zagotovo bo ta navada ostala še kar nekaj časa, napoveduje tudi Andrej Brglez.

Peugeot 308

Zadnjič smo opisali karavansko izpeljanko Hyundaievega i30, danes smo se namenili podobno narediti s karavansko različico peugeota 308. Mar to pomeni, da se karavanski zadki vračajo?
Resnici na ljubo niso nikoli odšli. Okoli križancev in SUV-jev je le nekaj več pompa, a hrbtenico, vsaj evropske prodaje avtomobilov še vedno tvorijo tudi karavanske izpeljanke avtomobilov srednjega razreda. In tu je Peugeot staroselec, čeprav je 308 nekoliko trpel zaradi uspeha 3008 osmice. Trpel razumite v kontekstu sorazmerno pozne osvežitve ali bolje rečeno »prilagoditve.« Kajti resnici na ljubo je osvežen samo nos avtomobila, bolj pomembna je uskladitev tehnologij v možganih vozila s trenutno prevladujočimi smernicami.
Asistenčni sistemi so po novem v skladu z zapovedmi tako tehnologij kot varnostnih zahtev, ki vladajo na evropskih cestah, skladen in celo lep avto pa oblikuje predvsem obilje prostora za potnike. Da gre za klasiko v pravem pomenu besede, poskrbi tudi 1,6-litrski dizel, kajti, kot je znano, karavan in dizel tvorita najpogostejše sanje evropskih, tako tudi slovenskih družinskih očetov, in sta ena od najpogostejših želja pod božično smrekico ter pred okenci avtomobilskih kreditov. Za zdaj je dizel še 1,6-litrski in ga oblikujejo vsi stereotipi, ki se o teh strojih valijo pod gostilniškimi omizji. Tudi v zimskih razmerah vožnje je poraba goriva pod šestimi litri, napredni start-stop sistem nekaj odvzame pri izpustu, ko se ogreje, pa je stroj tudi pohlevno tih in minimalno tresoč. Ob vzorno, celo premiumsko ubranem kokpitu, ter prav tako obdelanem prtljažnem prostoru že ne vemo, katerič kokodakamo eno in isto zamero sodobnim peugeotom. V kombinaciji z majhnim volanskim obročem, možnostmi nastavitve sedeža in višino človeškega telesa se zgodi, da ob nastavitvi vseh komponent, kot to učijo v šoli vožnje, instrumenti na armaturni plošči niso najbolj vidni.

Podjetje, ki je odgovorno za proizvodnjo in distribucijo električne energije na portugalskem otoku Porto Santo in Skupina Renault sodelujeta pri uvedbi pametnega električnega ekosistema, ki sloni na električnih vozilih, stacionarnih shranjevalnikih energije, pametnem polnjenju akumulatorjev vozil in na njihovi soudeležbi pri oskrbi omrežja z energijo. Akumulatorji v drugem življenjskem obdobju bodo namreč uporabljeni za shranjevanje energije iz nihajoče proizvodnje elektrike s sončnimi celicami in vetrnicami. Prvi pametni otok na svetu bo služil kot model, ki ga bodo lahko prenesli še na druge otoke, na eko-območja in v mesta.
Oktobra lani se je v novem Nissanovemu električnem vozilu leaf predstavila tehnologija ProPILOT Park, ki zaznava predmete v okolici in s pritiskom na gumb vozniku zagotavlja samodejno parkiranje vozila. Tehnologijo pa se je odločilo uporabiti tudi neko japonsko gostišče, ki tako gostom ponuja precej nenavadno, a tudi zabavno opremo: copate, mize in talne blazine s sistemom samodejnega parkiranja. Ko ti niso več v uporabi, je treba le pritisniti na gumb in že se samodejno vrnejo na svoje mesto. O tem, ali sistem preveri vonj v copatih, pa ne poročajo.
Tudi letos bodo evropski avtomobilistični novinarji izbrali evropski avto leta. Izbranih je že sedem finalistov, to so Alfa Romeo stelvio, Audi A8, BMW serije 5, Citroen C3 aircross, Kia stinger, Seat ibiza in Volvo XC40. Zmagovalec bo znan prihodnji teden v Ženevi.

Janez Martinčič