Danes (dnevu primerno) opozorimo, kakšen pomen ima lahko kabina avtomobila za dva

Danes (dnevu primerno) opozorimo, kakšen pomen ima lahko kabina avtomobila za dva

Pogosto niti ne razmišljamo, da kabina avtomobila ni le prostor, kamor sedemo in čakamo, da vožnja mine in da torej pridemo tja kamor smo se namenili. Avtomobil lahko marsikaj razkrije, pokaže, opozori, pove. Danes (dnevu primerno) opozorimo, kakšen pomen ima lahko kabina avtomobila za dva, ki se spoznavata oziroma sta že skupaj, pa jima ta prostor ponuja posebne priložnosti.

Volkswagen T6

V letu, ki se je izteklo, je Volkswagnov Transporter praznoval 70 letnico. Še s svežo vojno izkušnjo je namreč na ceste zapeljal “Tip2”, ki je kasneje za koncern, kar se podobe tiče, postal prav tako pomemben kot Hrošč ali Golf. In zna biti, da bo priljubljeni kombi oba tudi preživel!
T6, je že nekaj časa med nami in prav je, da mu izmerimo utrip. Če je zunanjost podrejena tradiciji in namembnosti, je inženirskih posegov v vozilo kar nekaj. Motorji so se ustavili pri dveh litrih, izhodnih moči in menjalnikov je dovolj za različne trge in različne davčne predpise. Šest stopenjski ročni menjalnik, ki komandira 110 kilovatom, kot v našem primeru, se zdi več kot kos nalogi. Prav pride tudi podaljšana karoserija, v teh sneženih dneh pa je štirikolesni pogon več kot le modna muha. Gre za resno in učinkovito varnostno pomagalo, ki pride prav tudi ob kakšnih težjih delavnih nalogah. Ker temu je transporter, kljub temu da ga posvajajo tudi družine, prvenstveno namenjen. Prevoz ljudi in blaga torej, z nekaj zdravimi kompromisi – kot je nekoliko ogolela karoserija znotraj, ali špartansko sedenje v drugi in tretji vrsti. Pa kaj bi to! Za vse bolj občutljive zadnjice je na voljo Multuvan, Transporter pa je še vedno dobavljiv tudi v bolj eksotičnih izpeljankah…Caravelle imamo v mislih. In še malenkost: shranjevanje in montaža vlečne kljuke se nam zdita v tem vozilu izjemno učinkovito in praktično zasnovana. Potrebno je le paziti, da ima prikolica, ki jo kanite s Transporterjem vleči, že nameščeno sodoben električni priklop. V nasprotnem ste obsojeni na vmesnik.

Forda Ka+

Poimenovanje Forda Ka+ bi lahko bilo kar malo zavajujoče, a ne gre za model Ka, ki bi zaradi plusa imel kaj več. V bistvu gre za nizkocenovno vozilo, ki je z manj kot štirimi metri dolžine dokaj prostorno in z nekaterimi značilnostmi opozarja, da je Ford. Mislimo predvsem na nekoliko trše podvozje, ki skrbi za zanesljivo lego vozila, ki jo poznamo iz fordovih vozil, sicer pa je Ka+ precej manj uglajen prevoznik. Pri Fordu sicer trdijo, da je Ka+, ki ga izdelujejo v Indiji, za Evropsko tržišče izboljšan in bolj pazljivo izdelan, a cenenih materialov se vendarle ne da skriti. Tudi žarometi recimo oddajajo precej šibko svetlobo, moramo pa pohvaliti kar soliden seznam serijske opreme oziroma cenovno dostopne dodatke – recimo: avtomatska klimatska naprava ali pa tempomat staneta manj kot 200 eurov. Enostavnost se kaže tudi v motorni opremljenosti – na voljo je le 1,2 litrski 63 kilovatni bencinski agregat, ki ga ne vgrajujejo v noben drug fordov model in ki mu predvsem med vožnjo v klanec kar hitro poidejo moči…. to pa pomeni več hrupa in tudi višjo porabo goriva. Ampak, na koncu, Ford Ka+ bo nedvomno za nekatere za ceno 11 oziroma 12 tisočakov povsem sprejemljiv prevoznik.

Janez Martinčič