Noči so daljše, pogosto smo v tem času še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako utrujenost prepoznati, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne situacije. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov potrjuje tudi Andrej Brglez.

Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov

Noči so daljše, pogosto smo v tem obdobju še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako prepoznati utrujenost, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne položaje. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov, potrjuje tudi Andrej Brglez.

Dacia duster

Danes se dostojno poslovimo od aktualne generacije dusterja, kajti romunska Dacia pod Renaultovo zastavo že kmalu tudi k nam pripelje novo generacijo tega nizkocenovnega športnega terenca, ki to pravzaprav ni več. Za slovo so nam pripravili dusterja z 80-kilovatnim 1,5-litrskim dizlom, ki mu ni kaj očitati, prav tako ne šeststopenjskemu samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku. V novi generaciji s pogonskimi sklopi (sklepamo) niso imeli veliko dela, menda pa so kar resno prevetrili notranjost vozila, ki je, roko na srce, res klicala po priročnejši in modernejši razporeditvi in tudi po kakovostnejših materialih. Značilnost daciinega terenca je ob robustnosti (ki, upamo, ostaja tudi v novi generaciji) tudi višje sedenje in sploh oddaljenost od tal, ki omogoča tudi vožnjo po težje prevoznih terenih, a duster s samodejnim menjalnikom ne more biti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Testno vozilo z bogatim paketom opreme in nekaj dodatki stane blizu 19 tisočakov, kar ga že postavi ob bok nekaterim konkurentom. Če bo nova generacija ob izboljšavah prinesla tudi še višje cene, pa izvemo sredi januarja prihodnje leto.

Opel crossland x

Pozorno spremljamo tudi Oplovo pot v galerijo vozil x, ki se kar pridno polni. Pred kratkim smo poročali o grandlandu x, skoraj istočasno pa smo se zapeljali še s crosslandom x. Da ne bo prevelike zmede. Gre za manjšega, skoraj mestnega križanca, ki pač skače v bazen s ta hip najtoplejšo vodo. A tako preprosto Nemci naloge le niso vzeli! Avtomobil je prikupen iz katere koli strani ga človek pogleda. Oglatost se končuje z mehkejšimi linijami in zapovedana dvobarvnost karoserije dela avtomobil nadvse privlačen. Malo verjetno tudi zaradi pnevmatik se zdi raven hrupa v kabini nekam visoka, žal empirični dokaz ostaja zunaj zmožnosti naše oddaje.
Crossland je zmagovalec prostora. Pomična zadnja klop naredi čudež v prtljažniku, voznik in sovoznik sedita v čvrstih, vožnji prilagojenih sedežih. Ob tem so pripeljali zdaj že legendarna svetila in svojstveno povezljivost avtomobila tudi v najnižje razrede, kar pomeni, da so matrične luči in »on line« asistenca na voljo tudi v crosslandu. Treba je poudariti, da Opel v crosslandu vztraja pri pisani ponudbi motorjev, kar je v razredu prej izjema kot pravilo. Ne sicer po prostornini, ta je pri bencinskih trivaljnikih 1,2, pri dizelskih štirivaljnikih pa 1,6 litra, temveč predvsem pri izhodnih močeh. Tu lahko vsak voznik najde kaj zase.

Raziskave javnega mnenja v številnih mestih kažejo, da se ljudje veliko raje odločajo za prevoz z vlaki, tramvaji ali drugimi oblikami javnega prevoza kot pa z avtobusi, ker so prevozi s temi bolj odvisni od razmer na cestah. V mestu Džudžu na Kitajskem to slabo podobo avtobusov skušajo rešiti z novim konceptom avtobusa, ki so ga poimenovali »vlak brez tračnic«. Navzven je res videti bolj kot vlak, a ohranja karakteristike avtobusa. Vozi po kolesih, a sledi talnim označbam, ki nadomeščajo tirnice – za zdaj še z voznikom, ob koncu testnega obdobja pa bo vozil avtonomno. Poganja ga elektrika, sprejme lahko do 300 potnikov, a najpomembnejša inovacija je cena konstrukcije omrežja linij – ta stane le petino skupne vsote, ki bi jo mesto namenilo za izgradnjo podzemne železnice, hkrati pa lahko začne obratovati v precej krajšem času. Nad novostjo so se že navdušili v ameriškem Miamiju, tako se tudi tam resno zanimajo za uresničitev takega sistema.

Še opozorilo na glasovanje za Slovenski avto leta. Na naši spletni strani najdete kandidate in glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali izbrati pet finalistov in sodelovali v žrebu za tri nagrade, ki jih bomo podelili potem v januarju, ko bomo novinarji sodelujočih medijev z našimi glasovi določili Slovenski avto leta 2018.

Janez Martinčič