Napačno sedenje za volanom nam lahko povzroča težave z obvladovanjem vožnje in hrbtenico

Nissan micra

Prejšnje dni smo doživeli prijetno druženje s presenetljivo povratnico. Nissanovo micro je avtomobilski svet na pol odpisal. Čeprav tradicionalen avtomobil, ki je v drugi generaciji v devetdesetih žel velik uspeh po vsem svetu, je s slabšo tretjo in katastrofalno četrto svoje delnice pognal na dno. Zgodba o ptičih in pepelu pa le ni iz trte izvita in micra se v peti generaciji vrača polna pisanega perja – ne le figurativno. Avto privlači poglede. Ali gre za ta hip celo najlepši majhen avto, je vprašanje okusa, da je najbolj privlačen, skoraj ni dvoma.

Drzno inovativno krojenje se v kabini nadaljuje s premium vsebinami, tako da je naključni voznik vsaj malo zmeden, če si takšen avtomobil sploh lahko privošči. Na srečo ostaja Nissan cenovno v skladu z evropskimi šegami, pa tudi v avto vgrajene tehnologije so tiste, ki pihajo na dušo evropskemu vozniku. Pridih tretjega sveta iz četrte generacije je povsem izpuhtel. Motorje so si izposodili pri partnerju v koncernu, prav tako micro izdelujejo v eni od Renaultovih francoskih tovarn. 0,9-litrski bencinski trivaljnik je sicer prijeten in varčen poganjalček, a oblika sugerira tudi na kaj več.

Mercedes-Benz E 220d

Nekaj jih je že bilo – karavanskih modelov, ki so nam bili na oko celo bolj všeč kot limuzinske izvedenke, a Mercedesa ni bilo nikoli med njimi. Zdaj pa bo treba priznati, da je morda Robertu Lešniku in njegovi oblikovalski ekipi prvič uspelo oblikovati estetsko izjemno skladen karavan nove generacije razreda E. Natančnost in eleganco so prenesli v notranjost avtomobila, ki z izbranimi materiali še poudarja ekskluzivnost in prestiž in še vedno najbolj prostoren karavan v premium razredu (640 litrov prtljažnika) zapelje – recimo kar na vrh, čeprav imajo seveda karavanski BMW serije 5, audi a6 in volvo v90 tudi svojo kakovost. Armaturna plošča je povsem digitalizirana, merilnike voznik nastavlja po svoji želji, zanimive so tipke na volanskem obroču, ki jih ne pritiskamo, ampak po njih drsimo s prsti, skratka, vrhunec udobja za voznika. Seveda pa je udobja in razvajanja več kot dovolj tudi za potnike – omenimo samo ambientalno svetlobo, ki si jo lahko nastavimo v 64 različnih barvah. Kar zadeva pogonski sklop, ta ni bil posebej v ospredju, a daleč od tega, da bi bilo kar koli narobe. Oznaka 220 d pomeni opremljenost s 143 kilovatnim dizlom, brezhibno deluje devetstopenjski samodejni menjalnik. Cena: za osnovno različico bi odšteli – za vsako barvo ambientalne svetlobe malo manj kot tisočaka; za različico z dodatki, ki jih je bilo v testnem avtomobilu kar nekaj, pa bi bilo seveda 64 tisočakov premalo.

Kako sedeti za volanom?

Ostajamo za volanom in preverjamo, kako sedimo. Številni napačno, zato nas boli v križu, pa tudi naša vožnja bo bolj suverena in varna, če bomo prav sedeli. Nepravilno sedenje – da to potencira bolečine v hrbtu, pove tudi Andrej Brglez.
V kategoriji cenovno dostopnih vozil je 25 strokovnih sodnic iz 20 držav za svetovni ženski avto leta 2017 izbralo Fordovo fiesto. Ženske so bile navdušene predvsem nad izjemno vrednostjo avtomobila glede na ceno.
Izbrali so tudi dostavnik leta 2018 – to je postal VW amarok. Žirijo so še posebej prepričale tako cestne kot terenske zmogljivosti, zmogljiv motor, prostornost in udobnost.

60 novinarjev iz 23 držav pa je izbralo sedem kandidatov – finalistov za evropski avto leta 2018. To so alfa romeo stelvio, audi A8, BMW serije 5, citroen C3 aircross, kia stinger, seat ibiza in volvo xc40. Končnega zmagovalca bodo razglasili 5. marca prihodnje leto, dan pred odprtjem avtomobilskega salona v Ženevi.
Poteka pa tudi glasovanje za slovenski avto leta 2018 – na naši spletni strani boste našli glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali določiti pet finalistov, sodelovali pa boste tudi v žrebu za tri nagrade.

Janez Martinčič