Države EU bodo morale imeti vzpostavljen sistem e-call do konca letošnjega leta

Države EU bodo morale imeti vzpostavljen sistem e-call do konca letošnjega leta

Vozili smo novi Škodin model karoq. Kar recimo neposredno – pomanjšani kodiaq; torej za tiste, ki jim je kodiaq všeč (teh res ni malo), a nekoliko prevelik. Je pa že tudi 438 cm dolg karoq precej prostoren avtomobil za potnike in s 520 litri prostora zadaj tudi za prtljago. Med kopico moderne opreme, ki je lahko v karoqu, omenimo recimo ogrevane sedeže v drugi vrsti, ki so vzdolžno pomični in tudi odstranljivi. Avtomobil poganjajo dva bencinska motorja tsi in trije turbodizelski; v začetku so na voljo le bogatejše opremljeni modeli – tako je za zdaj najnižja cena za karoqa po ceniku 21.700 evrov. Resnejše prodajne kvote pri nas pričakujejo šele po novem letu, a že zdaj je jasno, da bo povpraševanje po novem karoqu podobno izjemno, kot je bilo (in je pravzaprav še) po kodiaqu.

Električni dirkač

Volkswagen razvija dirkalno vozilo na izključno električni pogon za najznamenitejšo gorsko dirko na svetu. Prototip s štirikolesnim pogonom se bo junija prihodnje leto udeležil dirke v Koloradu  in poskusil na 4.300 metrov visokem cilju doseči nov rekord za električne avtomobile. Sicer bo imela znamka VW do leta 2025 v ponudbi 23 modelov na izključno električni pogon.

E-klic obveza proizvajalcev

Države EU bodo morale imeti s 1. januarjem vzpostavljen sistem e-call, proizvajalci avtomobilov pa bodo od 1. aprila 2018 morali svoje nove modele opremljati z opremo za omenjeni sistem. Slovenija je med prvimi, ki že izpolnjuje to obvezo, samodejni klici na 112 so pri nas možni že od leta 2015. Andrej ugotavlja, da gre za izjemno pomemben dodatek opreme v avtomobilih.

Dodajmo, da je ustrezno opremo za sistem samodejnih klicev na pomoč možno kupiti in pozneje vgraditi tudi v starejše osebne avtomobile.

Janez Martinčič