V sredo zjutraj se je v programu Vala 202 in v neposrednem spletnem video prenosu odvila odmevna dražba violončelističnih lokov, ki sta jih projektu Botrstvo podarila 2Cellos oz. Luka Šulić in Stjepan Hauser. Z lokoma sta odigrala številne koncerte, prepotovala svet in jih v humanitarne namene podarila zato, ker sta tudi sama v času šolanja potrebovala donatorsko pomoč in ker sta prepričana, da je treba vračati družbi, ki ti je pomagala na poti do uspeha.

"Grozljivo, da otroke ločujemo po tem, kaj imajo njihovi starši, in ne po tem, kaj lahko prispevajo k družbi oz. kaj znajo."

“12.000 evrov, 2brata” se je glasila najvišja, zmagovita ponudba za uokvirjena loka za violončelo, ki ju je duet 2Cellos podaril Botrstvu zato, da bi z izkupičkom čim več mladim nadarjenim glasbenikom pomagali pri plačilu stroška izobraževanja.

Dražitelji, tokrat prvič predvsem anonimne fizične osebe, so izklicno ceno 1000 evrov dvigovali ves teden. V sredo dopoldne so najvišje zneske ponujali še trije, vsi trije so loka v dražbi, ki jo je vodil Andrej Karoli in jo je bilo mogoče spremljati tudi v videoprenosu, dražili s psevdonimi. Zmagoviti z imenom 2brata.

Dražba, prvič namenjena glasbenim talentom, je prvič prinesla tudi zmagovalca, ki ni daroval v imenu podjetja, pač pa gre za fizično osebo oz. dva brata, ki sta loka kupila zase in želita anonimnost, ki sta jo imela v etru, obdržati tudi zdaj. Ob prevzemu lokov je eden od njiju povedal: “2Cellos sta se mi vselej zdela zanimiva, čeprav moram priznati, da še nisem bil na koncertu. A klasična izvedba rokovske glasbe mi je zelo všeč. Poleg tega pa sem bil kot sorodnik osebe, ki se zdaj profesionalno ukvarja z glasbo, soočen s podobnimi težavami, kot jih imajo zdaj otroci v Botrstvu. Ko je ta oseba študirala, sem – še tudi sam študent – svoje prijatelje, ki so takrat že imeli podjetje, prosil, ali bi lahko pomagali. Ne boste verjeli, a niti eden ni hotel pomagati, čeprav so imeli kar obsežno finančno zaledje. Tudi zato sem se odločil za sodelovanje v tej dražbi.

In še nekaj je bilo pomembno za odločitev: “Pred leti sem z veliko nižjim zneskom sodeloval v Botrstvu in takrat se me je tista zgodba tako zelo čustveno dotaknila, da sem vseskozi spremljal ta projekt, združitev Botrstva in glasbe v tej dražbi je bila zame idealna!

Dejstvo, kako močno so otroci prikrajšani za razvoj talentov, ga namreč zelo pretrese: “A ni to najbolj grozna zgodba? Da že otroke ločujemo po tem, koliko imajo njihovi starši, in ne po tem, kaj lahko prispevajo k družbi oz. kaj znajo? In Botrstvo se bori prav proti temu!

Čeprav je bila dražba zelo odmevna tudi v drugih medijih in so bili družabni mediji polni čestitk kupcu za tako izjemno potezo, bosta kupca ostala za javnost anonimna. In kot pravi eden od njiju, dejstva, da sta z nakupom lokov tako zelo pomagala mladim glasbenikom, še nekaj časa ne bosta povedala niti v krogu prijateljev in sodelavcev: “Do nadaljnjega bo to ostala skrivnost!

Podarjena sredstva bodo v celoti in brez odbitkov porabljena za razvoj glasbenih talentov otrok iz projekta Botrstvo, takih, ki na glasbeno pot šele stopajo, in takih, ki že dokazanih talentov zaradi pomanjkanja sredstev ne morejo več razvijati.

In zdaj že vemo, da bodo mladi učenci tudi v prihodnjem šolskem letu lahko igrali orgle, kitaro, rog, harmoniko, flavto, bobne, klavir, izobraževala se bo tudi mlada nadarjena pevka, del pomoči pa bo izjemni mladi violinistki pomagal do izobraževanja v tujini.

S podporo izbranim mladim glasbenikom je tudi sklenjena zgodba pete večje dražbe, ki smo jo ob dražbi športnih majic nogometnega kluba Chelsea, zvezdnika Ronalda, rumene majice Chrisa Frooma in zmagovitih smuči Petra Prevca za otroke iz Botrstva pripravili na Valu 202.

Dražba in odziv nanjo sta tudi dokazala, da je številnim mar zanje. Zelo smo ponosni, da smo kot nacionalni radio del tako lepe zgodbe, hkrati pa tudi izjemno veseli, da dražbe vsakič trdno povežejo tudi medije vseh vrst. Ti so tudi tokrat s svojim medijskim prostorom oz. programskim časom pomagali k širjenju informacije o dražbi in znova dokazali, da smo za dober namen tudi mediji vseh vrst pripravljeni in sposobni skupiti skupaj, zato je teh 12.000 evrov pravzaprav uspeh vseh, ki nas je dražba povezala.

Dražba je močno odmevala tudi na Hrvaškem, tu je nekaj medijskih objav:

Večernji list

100posto

Dnevnik.hr

Poznati.hr

Gosucker.com

Glas Istre, 15. april

foto: Val 202

Jana Vidic