V Sloveniji ta teden poteka spomladanski Teden restavracij, v okviru katerega se letos predstavlja 99 takšnih ponudnikov. Ideja v ozadju je preprosta: vrhunske restavracije, ki so povabljene k projektu, pripravijo posebne menije, a po občutno dostopnejših cenah. Kot opažajo, s tem širijo glas o sebi, privabljajo goste, ki jih sicer ne bi obiskali, obenem pa so prisiljeni tudi k oblikovanju novih menijev in vključevanju novih gurmanskih trendov. Za kako uspešnega se je izkazal poslovni model Teden restavracij in kaj o tem menijo tisti, ki jim je namenjen, torej gostje?

Teden restavracij, akcija za promocijo vrhunske slovenske kulinarike, je letos zajel 99 vrhunskih restavracij, te pa skupno pričakujejo več deset tisoč gostov

V Sloveniji, tako kulinarični kritik in organizator tedna Uroš Mencinger, restavracije na tak način predstavljajo od leta 2012. Od tedaj dvakrat letno, jeseni in pozimi, prevetrijo najboljše gostinske ponudnike pri nas in v gurmansko preizkušanje privabijo vse več ljudi, lani skupno že več kot 80.000. Takšni tedni, ko se na ogled na cenovno dostopnejši ravni postavijo pomembnejša kuharska imena posamezne države ali območja, po svetu niso redkost, ledino na tem področju je že pred 20 leti oral New York, od tedaj pa se je ta praksa razrasla tako rekoč po vsem svetu. “Slovenija je tu posebna, ker je med Tednom restavracij pri nas mogoče dejansko obiskati tiste najboljše, prvo ligo.”

Ena od ključnih zahtev Tedna restavracij je, da te gostom po enotni ceni, letos je ta 17 evrov, ponudijo posebne menije, za katere bi morali sicer odšteti precej več. Če se je cena od leta 2012 ves čas poviševala, pa nameravajo ta trend v prihodnje zajeziti, je napovedal Mencinger. Ne sme pa se zgoditi, da bi Teden restavracij pomenil slabe sestavine in majhne porcije, je dodal.

Reklama, priložnost, dobiček?

Letošnja rdeča oziroma bolje rečeno zelena nit Tedna restavracij se vrti okrog narave. Zastaviti dober meni je za chefa vsakič poseben izziv. Pa restavracijam ta teden prinaša kakšno posebno reklamo, priložnost, dobiček, glede na to, da so meniji tedaj dvakrat ugodnejši kot sicer? “Ta ideja je zares dobra, za del restavracij je to morda povsem običajen teden, za nas pa ne,” je pojasnil chef v restavraciji Strelec na Ljubljanskem gradu Igor Jagodic. “Smo pa zelo veseli, ker je to marketing za našo restavracijo. Če se izkažemo, če navdušimo, lahko dobimo kar nekaj novih potencialnih gostov.” Pa ustvarijo v tem obdobju dobiček ali izgubo? “Moramo biti v dobičku,” je bil jasen Jagodic.

Teden restavracij obiskujejo predvsem mladi, za veliko takih gostov je to prvi stik z vrhunsko kulinariko, opažata tako Mencinger kot Jagodic. Druga številčno največja skupina pa so starejši. Ne glede na starost se zanimanje Slovencev za izbrano kulinariko povečuje.

“Ljudje so kar dobro podkovani, precej hodijo naokrog, berejo, kuhajo doma, v zadnjih letih se je poznavanje kulinarike res spremenilo.” – Igor Jagodic

Teden restavracij letos traja deset dni, do 19. marca, 99 izbranih restavracij z meniji po enotnih cenah pa je razpršenih po vsej državi. Nekatere so bile razprodane komaj nekaj ur po sprostitvi prostih mest, večina pa jih goste še vedno sprejema.

Maja Ratej