Pred ginekološko kliniko v Ljubljani se že dlje časa shajajo 'Božji otroci', skupina, ki verjame, da je splav umor. Čeprav ne povzročajo nobenih kršitev javnega reda in miru, nekatere ženske njihovo delovanje doživljajo kot hudo nadlegovanje. V 55. členu Slovenske ustave piše, da je odločanje o rojstvih svojih otrok svobodno. V ustavi je opredeljena tudi nedotakljivost človekove telesne in duševne celovitosti, zasebnosti ter osebnostnih pravic. Vse te pravice so zapisane z razlogom.

Pred ginekološko kliniko v Ljubljani se že dlje časa shajajo Božji otroci, skupina, ki verjame, da je splav umor. Čeprav ne povzroča nobenih kršitev javnega reda in miru, nekatere ženske njeno delovanje doživljajo kot hudo nadlegovanje. V 55. členu Slovenske ustave piše, da je odločanje o rojstvih svojih otrok svobodno. V ustavi je opredeljena tudi nedotakljivost človekove telesne in duševne celovitosti, zasebnosti ter osebnostnih pravic. Vse te pravice so zapisane z razlogom. Strokovni direktor ginekološke klinike profesor doktor Adolf Lukanović nas bo spomnil na čas, ko splav še ni bila ustavno zagotovljena pravica.

“V zgodnjih obdobjih po 2. sv. vojni, ko je bil splav nezakonit, je bil eden od  najpogostejših vzrokov za smrt žensk.”

Medtem ko je Lukanović nadaljeval, da danes umetno prekinitev nosečnosti znotraj zdravstvenega sistema varno in brezplačno izvajajo usposobljeni strokovnjaki, se mu je ob pogledu skozi okno zastavilo vprašanje. Kdo so ti ljudje, ki se z imenom Božji otroci zbirajo pred ginekološko kliniko? Na pločniku so s transparenti stale tri ženske. Izkazalo se je, da so jih k temu pripeljale tudi travme iz preteklosti.

Kaj počnejo Božji otroci?

Doktor Adolf Lukanović pravi, da vsekakor vznemirjajo mimoidoče, vendar poudari, da ne motijo javnega reda in miru ter ne ogrožajo varnosti. “Pravne formalne možnosti za preganjanje osebe ni, a to ne zmanjšuje dejstva, da mimoidoči, ko berejo te stvari, čutijo določeno nelagodje. Nekatere ženske menijo, da bi jih morali odstraniti. A nimamo te pravice.”

Da podlage za kakršno koli ukrepanje ni, pravijo tudi na Mestnem redarstvu. Kljub temu v Mestni občini Ljubljana menijo, da sta javno zbiranje Božjih otrok in izvajanje molitev neposredno pred ginekološko kliniko nedopustna. Vodja oddelka za zdravje in socialno varstvo Tilka Klančar:

“Čeprav gre za prijavljen javni shod, menimo, da se s tem dejanjem neposredno pred ginekološko kliniko posega v pravice žensk, ki so se zaradi težkih okoliščin odločile za prekinitev nosečnosti.”

Toda tudi policija, ki je od prvega marca, ko so se Božji otroci spet začeli shajati, prejela eno prijavo občanke, da je shod moteč, kršitev ni ugotovila. Sicer pa ima zavod celo javno objavljena navodila, kaj naj naredijo, če pride policija. Molijo naj in ne dajejo nobenih izjav.

Gorazd Rečnik