Prišel je čas, ko se bo treba počasi posloviti od FM tehnologije in z radijem vstopiti v 21. stoletje – čez nekaj dni bomo pri nas tudi z radiem vstopili v digitalno ero in začeli oddajati radijski signal DAB+.

Frekvenčna modulacija ali FM-oddajanje radijskih signalov je okoli 100 let stara tehnologija, ki jo s pridom uporabljamo še danes. Ne nazadnje, tako najpogosteje spremljamo vse radijske programe, tudi Val 202.

A prišel je čas, ko se bo treba posloviti od tehnologije FM  in z radijem vstopiti v 21. stoletje – čez nekaj dni bomo pri nas tudi z radiem vstopili v digitalno ero in začeli oddajati radijski signal DAB+.

Oddajniki in zveze RTV Slovenija so tako pridobili frekvenco za digitalni način oddajanja radijskih programov –  omrežje DAB, ki omogoča pokritost celotne Slovenije.

Oddajanje omrežja DAB+ ima mnogo prednosti pred današnjim analognim načinom, prvo omrežje pa bodo sestavljali oddajniki na sedmih lokacijah, s čimer bo zajetih 73 odstotkov slovenskih gospodinjstev in  89 odstotkov avtocest in hitrih cest.

Večina zahodnoevropskih držav že redno oddaja radijske programe v tehnologiji DAB+, od sosednjih držav Italija in Avstrija v širši okolici Dunaja, medtem ko se na Madžarskem DAB+ oddaja poskusno.

Digitalni radijski signal DAB+ bo velika pridobitev predvsem za tiste poslušalce, ki radio poslušajo v avtomobilih, večja kot recimo za gospodinjstva, saj bodo dodatne funkcije, ki jih omogoča, pripomogle k boljši obveščenosti voznikov, med drugim o razmerah na cestah.  Uvajanju sistema DAB+ bolj ali manj uspešno sledijo tudi avtomobilski proizvajalci, ki v svoje avtomobile serijsko ali kot dodatno opremo vgrajujejo  radijske sprejemnike DAB+. V tujini je praksa serijske vgraditve takih sprejemnikov bolj pravilo kot izjema, v Sloveniji pa jih kupci še ne poznajo, pa tudi prodajalci avtomobilov v večini primerov ne naročajo avtomobilov z že vgrajenimi  radijskimi sprejemniki DAB+.

O uvedbi novega sistema digitalnega oddajanja DAB+ smo govorili tudi z Bojanom Ramšakom iz razvojne enote Oddajnikov in zvez pri RTV Slovenija ter z Miranom Dolencem, direktorjem Oddajnikov in zvez RTV Slovenija. Pregledali smo tudi ponudbe in cene v klasičnih in spletnih trgovinah. Več informacij lahko najdete tukaj.

Maja Stepančič, Maruša Kerec, Miha Švalj