“Očka se s fičkom pelje, trebuh melje kislo zelje,” je bil priljubljen izrek v časih, ko so po Jugoslaviji množično vozili fički. Avto, ki je ime dobil po glavnem junaku iz stripa, v katerem je bil glavni lik Kurir Fičo, je bil trideset let sen in realnost vsakega poštenega državljana. Povzročil je motorizacijo Jugoslavije, uporabljala ga je policija, vojska in enote prve pomoči, več let je bil tudi edino vozilo za učenje novih voznikov v avtošolah.

Fiča ali fička spremljajo številne zgodbe, največkrat povezane s potjo na morje, pa tudi s tem, koliko krat jim je kakšno “zakuhal” na cesti. Fenomen fička se s prenehanjem porizvodnje ni končal, ampak je šele dobro zaživel in danes se ga številni spominjajo z nostalgijo in nasmehom na ustih.

“Gospod se v ličnem fičku pelje, a trebuh melje kislo zelje,” je bil priljubljen izrek v časih, ko so po Jugoslaviji množično vozili fički. Avto, ki je ime dobil po glavnem junaku iz stripa, v katerem je bil glavni lik Kurir Fičo, je bil trideset let sen in realnost vsakega poštenega državljana. Povzročil je motorizacijo Jugoslavije, uporabljala ga je policija, vojska in enote prve pomoči, več let je bil tudi edino vozilo za učenje novih voznikov v avtošolah.

Fiča ali fička spremljajo številne zgodbe, največkrat povezane s potjo na morje, pa tudi s tem, kolikokrat jim je kakšno “zakuhal” na cesti. Fenomen fička se s prenehanjem proizvodnje ni končal, ampak je šele dobro zaživel in danes se ga številni spominjajo z nostalgijo in nasmehom na ustih.

*V prispevku so sodelovali uporabniki Twitterja in Facebooka, raziskovalec na ZRC SAZU Martin Pogačarpredsednik kluba Fičo fan Zvone Dolenc, nekateri izseki so vzeti tudi iz knjige Mitologija svakidašnjeg života hrvaškega pisatelja Igorja Mandića, začetni citat je zapisal pesnik Janez Menart.

Maja Stepančič