Vroči mikrofon

Zamah, počep, zamah, prijava

photo_263237_20101228_4
foto: Bobo

Ko sem šla v pokoj, sem povsem popustila. Težko je bilo priti s Tromostovja do pošte.” Gospa Polona se je pred tedni odločila, da se bo po letih neaktivnosti spet začela gibati in ukvarjati s športom. Je izjema ali pravilo?

So vodene športne dejavnosti za starejše predrage, neprilagojene, preglasne, preveč intenzivne? In so sploh zdrave?

Na Fakulteti za šport so tudi zaradi demografskih kazalnikov, torej staranja prebivalstva, zagnali nove programe, ki se osredotočajo tudi na vadbo in gibanje starejših. Osnovna dejavnost za starejše je po mnenju dekana Fakultete za šport Milana Žvana še vedno hoja, saj je to najbolj naravno gibanje. “Starejšim ne bi odsvetoval nobene dejavnosti, niti ekipnih športov, je pa treba vadbo izvajati prilagojeno zmogljivostim starejših.

Vsako jutro naj bi starejši naredili 10-15 minutno razgibavanje, nekakšno ogrevanje pred dnevom.

Janez Vodičar, FZŠ: “Dobro je, da se starejši gibljejo čim več, zelo dobra je tudi nordijska hoja s palicami, saj deluje celotno telo. Za tiste s prekomerno težo je dobro tudi kolo, saj gre nekoliko lažje.”

Gospa Polona zdaj vadi z osebnim trenerjem, kar ji koristi predvsem zaradi nadzora in vzpodbujanja: “Cilj je, da ostaneš v gibanju, in da se ne zapustiš, tudi ko dosežeš cilj.

Vojko Strojnik s FZŠ pravi, da bi bila tudi vadba v fitnesu zelo primerna za starejše, vendar imajo ti pogosto predsodke, ker ni tradicije in prakse vadb starejših v fitnesu.

“Vadba za moč je najboljša za ohranjanje mišične mase, kar je za starejše zelo pomembno. Fitnes bi bil dobra vadba.”

Od 13. do 19. oktobra bo starejše spodbujal k vadbi tudi projekt Simbioza giba, v okviru katerega bodo lahko starejši preizkusili tudi različne vodene vadbe.