Ambulanta 202

Krepitev imunskega sistema naših najmlajših

malica otroci vrtec
Foto: Bobo
Foto: Bobo

Foto: Bobo

Biti starš pomeni tudi to, da te močno skrbi za vsak otrokov kašelj, vročino in bolečino in da si nenehno v dilemi, ali otroka zaradi nekaj simptomov sezonsko tipičnih okužb obdržati doma ali ga odpeljati v vrtec.

Sploh v jesensko-zimskem času se bliskovito širijo virusne okužbe med predšolskimi otroki, saj se zaradi nizkih temperatur zadržujejo  v zaprtih prostorih in še ne poznajo higienskih pravil. Kaj lahko storijo starši za krepitev imunskega sistema najmlajših, smo v Ambulanti 202 vprašali pediatrinjo iz Zdravstvenega centra Barsos, dr. Jernejo Ahčan.

Dejala, da je pomembno, da se otrok čim več giblje na svežem zraku, uživa uravnoteženo prehrano z veliko sadja in zelenjave in da ima reden bioritem. Pravilno je, da dnevno večkrat prezračimo prostor v katerem bivamo. Še posebej je to priporočljivo za prostore, kjer se zadržuje več ljudi – vrtci, šole … Nekateri virusi, ki povzročajo bolezni dihal in izpuščajne bolezni (norice), se širijo po zraku, zato z redno menjavo zraka v prostoru, zmanjšamo možnost prenosa virusov. Dr. Jerneja Ahčan pa je izpostavila tudi pomembnost uravnovešenega psihosocialnega okolja, ki močno vpliva na počutje in posledično zdravje otrok. To pomeni, da moramo otroku nuditi kar se da največ topline, ljubezni in veselja.

V tokratni Ambulanti 202  smo pred svetovnim dnevom srca 29. Septembra pomagali  razbiti stereotip, da za boleznimi srca in ožilja večinoma zbolevajo moški. Čeravno ženske obolevajo drugače, čeravno imajo celo simptome mestoma drugačne in čeravno zdravniki priznavajo, da znake resnega obolenja pri ženskah včasih še vedno spregledajo., so bolezni srca in ožilja najmočnejši ubijalec žensk po vsem svetu. V Evropi predstavljajo 54 odstotkov smrti pri ženskah. Kljub temu pri nas in v Evropi temu problemu posvečamo premalo pozornosti. Zato tudi nastanek Go red oziroma Obleci rdeče. To gibanje »stavi« na preventivo, kar pomeni, da si ženska mora vzeti čas zase, se mora zavedati, da težje premaguje stres in da se mora posvetiti uživanju uravnotežene hrane in redni telesni dejavnosti.