Odbita do bita

Prihodnost izobraževanja je svetla in brezplačna

Coursera: prosto dostopni tečaji so v dobi razcveta

chuck

Foto: Andy Smith (Flickr)

New York Times je zapisal, da je 2012 leto prosto dostopnih tečajev, tako zelo so ga zaznamovali. Zares postajajo dostopni velikemu številu ljudi.

Nemški znanstvenik na Stanfordu Sebastian Thrun je na predavanja ali tečaj o umetni inteligenci privabil 160.000 študentov iz 190 držav.

Charles Severance z michiganske univerze, ki je ena izmed 33-ih, ki sodelujejo pri projektu Coursera, razlaga, kaj pomeni, da so dostopni velikemu številu ljudi ali zares veliki množici vedoželjnih:

“Množica pomeni vsaj 2000 ali 3000 študentov. Ko število študentov preseže 1000, se zgodi nekaj posebnega: učiti začnejo drug drugega. Če jih je manj, pa se pričakuje, da bo ves proces poučevanja opravil učitelj. Profesor v razredu verjame, da lahko uči bolje, če ima le 10 študentov, pri vsem dostopnih tečajih pa se zgodi, da več študentov, na primer več kot 1000, pomeni tudi boljše učenje.”

Dr. Chuck na Courseri poučuje zgodovino interneta. Predavanje se vsebinsko konča okoli leta 2000, ko so bila razvita vsa bistvena orodja. Pozneje je šlo le še za vprašanje uporabnih aplikacij in vprašanje, kaj vse je internet prinesel dobrega in slabega. Poudarek je torej na razvoju tehnologij od 60. leta pa do začetka novega tisočletja. Na spletu pa so še druge možnosti, podobne Courseri: Ed X, Udemy in Udacity. Tudi ta ima stanfordske korenine, a je plačljiv.

“Mislim, da bomo v prihodnosti videli še več brezplačnega izobraževanja. Videli bomo šole, ki bodo začele dajati izobraževanje zastonj, brez velikih organizacij. Vloga velikih pa je, da ljudi prepričajo, da je ta zamisel zelo dobra. Še pred letom dni bi le s težavo prepričali nadrejenega, na primer dekana, naj vam da denar, da boste 10.000 ljudi poučevali zastonj. Rekel bi vam, da ste nori. Leto pozneje pa se to ljudem zdi čisto normalno − komaj čakajo, da jih nagovorite s tako idejo.”

Kako velik pa je vaš razred oziroma kako veliko množico študentov ste pritegnili z zgodovino Interneta? Iz številk se da gotovo kaj sklepati?

Pomembne so različne številke. Študentov, ki so se vpisali, torej rekli, da jih predavanje zanima, je bilo približno 50.000. Število študentov, ki so se prijavili, vsaj za sekundo, je bilo pol manjše, okoli 23.000. 14.000 si jih je ogledalo prvo predavanje, 11.000 jih je opravilo prvi preizkus. Študentov, ki so dobili certifikat, je 6000. S 50.000 smo prišli na 6000. Bolje pa bo, če primerjamo število resnih študentov prvi in zadnji teden. 11.000 jih je opravilo prvi test, 6000 jih je dobilo certifikat − to pomeni, da sem ohranil dobro polovico študentov.

Udeležba pri Zgodovini interneta je za Coursero nadpovrečna, predvsem zato, ker je tečaj namenjen širokemu občinstvu s srednješolsko izobrazbo. Dr. Chuck razlaga, da so bila njegova predavanja taka, kakršna bi poslušali v prvem letniku univerze. Obstajajo pa seveda tudi zahtevnejša. Pri predavanjih takega obsega je pomembno troje: kakovost predavanih vsebin, sodelovanje profesorja ter interakcija med študenti. Ste vi dosegli vse to?

Lahko sem srečen, da sem posnel nekaj zelo zanimivih videovsebin z ljudmi, ki so razvijali internet. Robert Caillou je soiuzumitelj svetovnega spleta, Jeff Bezos je ustanovil Amazon. Predmet je zanimiv, ker se zgodovina interneta ustvarja za naših življenj, a je hkrati že precej oddaljena. Za internet je obdobje pred 15 leti že davnina. Gre za živo zgodovino, ki jo lahko študentje interpretirajo sami. Prosim jih, naj sami sklepajo, in mislim, da je to kar zabavno.

Dr. Chucka lahko obiščete celo na govorilnih urah, ki jih je organiziral že v krajih po vsem svet: Amsterdamu, New Yorku, Los Angelesu, Londonu, Barceloni … Na spletu, z videopredavanji, je poučeval že pred 15 leti, pogosto pa se je počutil, kot da ni del svojega lastnega razreda.

Študentje so me poznali, poznali so se med seboj, jaz pa nisem poznal njih. Če imam 1000 študentov, ki gledajo le mene, da bi se naučili, jih sam ne morem dovolj naučiti. Moj namen je, da se pri iskanju znanja obrnejo drug na drugega. Potem pa se mi naenkrat zazdi, da sem ostal sam. Na govorilnih urah želim izvedeti, kako bi lahko proces učenja še izboljšal, študentje pa najpogosteje sprašujejo o prihodnosti interneta in kam vse to pelje.

In kam vse to pelje ali kakšna je prihodnost izobraževanja na internetu?

Prihodnost izobraževanja je svetla. Nekoč se bomo ozrli na leto 2012 in ugotovili, da zdaj nastajajo prototipi. Ne gre le za poučevanje študentov, izboljšuje se ves učni proces. Moč prosto dostopnih tečajev se bo pokazala, ko bodo obstajale tudi prosto dostopne knjige in vsebine, ki jih bo mogoče sestavljati. Dobili bomo skupnost učiteljev, ki jih bo družil predmet ali tema. Ta hip še vse poti vodijo na elitne univerze, moja odgovornost pa je, da dovolim souporabo svojih vsebin, ki bi pomagale pri ustvarjanju boljših učiteljev povsod, v vseh kulturah in jezikih.

Že 27. novembra se bodo na Courseri začela predvanja o astronomiji, ki jih bo vodil profesor Ronnen Plesser z Univerze Duke. Poglejte si njegov nagovor študentom: