Odbita do bita

Torbica, ki napolni mobilni telefon

Oblačila-naprave, video ter preverjanje so trenutne tehnološke usmeritve

everpurse
Foto: everpurse.com

Amy Webb

foto: Knight Foundation, Flickr

Na nedavni konferenci ameriškega združenja novinarjev (Online news Association) je podjetje Webbmedia predstavilo 10 tehnoloških usmeritev, značilnih za digitalne medije, ki se bodo nadaljevale v prihodnje leto.

1. Preverjanje oziroma verifikacija

Potrošniki postajajo vse bolj nezaupljivi ne le do politikov, ampak tudi do medijskih hiš in na splošno vseh vsebin, ki jih najdejo na spletu in mobilnih aplikacijah. Zato se je pojavila potreba po orodjih, ki preverjajo vsebine, novice in ne nazadnje novinarstvo samo.

Aplikacija prisluhne TV oglasu in ponudi vrsto informacij o plačniku in preveri, ali so dejstva v oglasu resnična

Najboljši primer takšne rešitve je aplikacija SuperPACapp. Podobna je Shazamu za prepoznavanje glasbe, le da prepoznava oglase v ameriški predsedniški kampanji. Aplikacija prepozna oglas in uporabnika obvesti, kdo ga je financiral. Ponudi tudi podrobne informacije o podjetju ali organizaciji in preveri dejstva, navedena v oglasu.

Podobno vlogo ima vtičnik Truth Goggles. Preverja vsebine, ki jih beremo na spletu, in sporoča, ali so kredibilne ali ne. Pojavlja se celo ideja, da bi novinarstvo začeli ocenjevati z indeksom kredibilnosti. Na indeks bi vplivala vrsta dejavnikov: število popravkov novinarja, ugled na družabnih omrežjih, število prijav na častna razsodišča, kredibilnost medijske hiše in še bi se našlo meril za algoritem, ki bi izračunal kredibilnost avtorjev.

2. Video

Video postaja tako velik in tako pomemben del interneta, da ga je treba obravnavati samostojno. Podjetja, ne glede na panogo, prepoznavajo moč videa in ga vključujejo v svoje strategije. Ideja je jasna: video je denar. Ta težnja se pozna tudi na trgu aplikacij. Pojavljajo se nova orodja za širjenje videoposnetkov. SocialCam je zelo podoben priljubljenemu Instagramu za delitev fotografij in dodajanje filtrov, le da uporabniki delijo video.

3. Dinamično določanje cen

Prihajamo v dobo, ko cene storitev in izdelkov niso več enotne, ampak se prilagajo kupcem, potrebam, interesom in statusu v družbi. Nekdo, ki ga zanimajo tehnologije, bo deležen popustov zanje. Dinamično je lahko tudi določanje cen parkiranja. Tehnologija podjetja Streetline omogoča, da se cene parkiranja prilagajajo povpraševanju. Tak je primer SF Park v San Franciscu.

4. Odzivno oblikovanje

Odzivno oblikovanje prestopa meje spletnega oblikovanja in ne pomeni več le oblikovanja spletnih mest tako, da je izkušnja nadvse podobna na vseh napravah. Težnja k odzivnemu oblikovanju se nadaljuje na področju multimedijskih izdelkov, ki jih je mogoče uporabljati kjerkoli, kadarkoli. Na primer: televizijsko oddajo si lahko ogledate na televiziji, mobilni napravi, kot video ali avdiopodcast. Vse več vsebin in multimedijskih izdelkov je pripravljenih za uporabo na vseh napravah.

5.  Algoritemske novice

Prototipi, v angleškem jeziku, vedno bolje povzemajo novice in pišejo kratke povzetke. Pri preverjanju, ali je besedilo napisal človek ali računalnik, je vedno težje odgovoriti pravilno. Tehnologije se izboljšujejo in postajajo smernice. Algoritmi so pri analizi in povzemanju tekstov vse natančnejši.

6. Atomizirane novice

Predstavljajte si atom in njegove gradnike. Lahko si ga ogledate ali pa poglobite v njegovo zapleteno strukturo, jedro in vezi. Podobno kot danes raziskujemo glasbo v iTunesu – spoznamo skladbo, nato raziščemo album in zgodovino avtorja – bomo morda v prihodnosti brati tudi novice.

Prototipi aplikacij upoštevajo ali ocenijo uporabnika ali bralca in mu na podlagi te ocene ponudijo pravo mero novice: bolj poglobljeno, če je bralec strokovnjak na določenem področju, ali bolj površno, če je bralec laik. Tak model omogoča tudi preprosto raziskovanje v ozadje novic. Popoln laik utegne biti ob prvem stiku z novico radoveden in raziskovati naprej.

7. Aplikacije za praktične rešitve

Cloth je predstavnik aplikacij, ki rešujejo vsakdanje zadrege. Uporabnik fotografira svojo garderobo, aplikacija pa nato popiše vsa oblačila in na podlagi koledarja oziroma vremena predlaga najprimernejša oblačila za določen dan. Možnosti za uporabo te vrste na  drugih področjih je vedno več.

8. Naprave-oblačila

Najboljšega prevoda za “wearable technologies” še nimamo, a pri tudi še še niso v modi. To bodo torbice, s katerimi boste lahko napolnili tablice, ali žep, s katerim boste lahko napolnili mobilni telefon.

Tudi Googlova očala sodijo v to kategorijo, hkrati pa so del prve  usmeritve preverjanja in devete – omrežij okolice.

9. Omrežja okolice ali “Ambiental social networks”

Gre za nadgraditev družabnih omrežij, ki spremljajo okolico in sporočajo, kdo so ljudje v bližini, kaj govorijo na družabnih omrežjih. Prav tako so sposobni poiskati informacije o zgodovini posameznika, če je le-ta na voljo. Ob prihodu na letališče je takšna aplikacija na podlagi objav v družabnih omrežjih sposobna ugotoviti, kdo vse je na letališču in kaj ti ljudje sporočajo. Gre za prestrezanje vseh informacij in lokacij, ki jih lastniki pametnih telefonov oddajajo z vse manj odpora.

10. Ženske v tehnologiji.

Vedno več rešitev je povezanih s podjetnimi idejami žensk, saj so v tehnološkem svetu vse bolje zastopane.