“Slovenija, moja dežela!?”

Državo so preplavili oglasi z znanim geslom: “Slovenija, moja dežela!”

A tokrat za razliko od osamosvojitvenega časa in lanske 20. obletnice samostojnosti ne propagirajo države, ampak trgovinsko znamko …

“Gre za vulgaren marketinški pristop, prodajanje kultne podobe je problematično,” pravi oglaševalska legenda Jure Apih

Poraja se nekaj vprašanj: je takšna “trgovinizacija” kultne akcija sprejemljiva, kdo je dovolil uporabo prepoznavne kampanje, kako je z avtorskimi pravicami? Je državi vseeno?

Izpustili smo vprašanje o kakovosti oglasa, glede avtorskih pravic pa smo vprašali nekaj vpletenih v to zgodbo. S Slovenske turistične organizacije so sporočili, da niso lastniki nikakršnih avtorskih pravic povezanih z izvirno kampanjo “Slovenija, moja dežela”, temveč je to podjetje Studio Marketing.

Kaj pa o zadnji oglaševalski akciji meni Zdravko Duša, danes založnik in publicist 20 let nazaj pa eden izmed sodelujočih pri nastajanju oglasa?

Nekdanji kreativni direktor Studia Marketing, zdaj publicist Jure Apih, v izvirni kampanji »Slovenija, moja dežela« ni bil udeležen, saj je takrat Studio Marketing zapuščal.

O uporabi slogana, glasbe in grafične podobe te kultne oglaševalske akcije iz 80-ih, z državnim denarjem posodobljene lani in zdaj  uporabljeni v akciji za Spar Slovenija pravi, da gre za vulgaren pristop.

Urad Vlade RS za komuniciranje in Slovenska turistična organizacija sta lani ob 20-letnici samostojne Slovenije z omenjenim studiem podpisala pogodbo v vrednosti 59.760 EUR za predelava promocijskega videospota ter s tem kupila materialne avtorske pravice na predelanem videospotu za javno predvajanje za obdobje 3 let, brez teritorialne omejitve.

O tem kako komentira odzive na oglas, Slovenija, moja dežela v povezavi s trgovskim podjetjem smo vprašali direktorico podjetja Studio Marketing Tino Bolcar.