Storitve pretočne glasbe vse bolj obvladujejo glasbeni trg in ga vlečejo iz brezna, v katerega je padel v začetku tisočletja. Danes različne storitve, ki ob plačevanju naročnine omogočajo poslušanje glasbe prek spleta, uporablja približno 200 milijonov ljudi po vsem svetu, čez desetletje naj bi bilo uporabnikov petkrat več. Ko se pogovarjamo o pretočni glasbi, se torej pogovarjamo o prihodnosti, zaenkrat pa je ta trg milo rečeno neurejen. Odpirajo se vedno nova etična, finančna in izvedbena vprašanja glede izplačevanja zaslužka glasbenikom, transparentnosti in novih razmerij moči na glasbenem trgu.

Ko se pogovarjamo o pretočni glasbi, se pogovarjamo o prihodnosti, zaenkrat pa je ta trg blago rečeno neurejen

Storitve pretočne glasbe vse bolj obvladujejo glasbeni trg in ga vlečejo iz brezna, v katerega je padel v začetku tisočletja. Danes različne storitve, ki ob plačevanju naročnine omogočajo poslušanje glasbe prek spleta, uporablja približno 200 milijonov ljudi po vsem svetu, čez desetletje naj bi bilo uporabnikov petkrat več.

“Industrija pretočne glasbe je nekakšen divji zahod, ker je za zdaj še zelo razdrobljena, ni enakopravna. Velike družbe niso dovolj transparentne.” – Sammy Andrews

Zaradi vse večjega števila uporabnikov so finančni analitiki ene največjih investicijskih finančnih družb na svetu Goldman Sachs konec lanskega leta napovedali rast te industrije “v nebo”. Do leta 2030 naj bi samo storitve pretočne glasbe ustvarile 34 milijard dolarjev letnega dohodka, kar je skoraj dvakrat več, kot ga trenutno ustvarja celotna panoga posnete glasbe.

Ko se pogovarjamo o pretočni glasbi, se torej pogovarjamo o prihodnosti, zaenkrat pa je ta trg blago rečeno neurejen. Odpirajo se vedno nova etična, finančna in izvedbena vprašanja glede izplačevanja zaslužka glasbenikom, transparentnosti in novih razmerij moči na glasbenem trgu.

“Velike založbe in bendi imajo zaposlene ljudi, ki se ukvarjajo z avtorskimi in izvajalskimi pravicami. Manjši bendi, ki delajo v samozaložbi, se morajo nujno izobraziti o tem.” – Marko Godnjavec – Jizah

10 odstotkov največkrat predvajanih oziroma najbolj priljubljenih skladb ustvari kar 99 odstotkov vseh predvajanj pri storitvah pretočne glasbe, torej skoraj vse. Ali drugače: vsej preostali glasbi, ki ne spada med 10 odstotkov najbolj priljubljenih, ostane en odstotek predvajanj. Tudi v Sloveniji take storitve legalno uporablja približno 15.000 ljudi.

“V prihodnosti se bomo morali veliko ukvarjati z metapodatki o glasbi, to bo postal prvi stik glasbenika s poslušalcem, ne več naslovnica albuma. Kmalu ne bo več potrebe po vizualizaciji.” – Steffen Holly

Jan Grilc