Dars uvaja sistem enotnega cestninjenja za tovorna vozila.

Cestninske postaje bodo odstranili v dveh letih

Slovenija bo s 1. aprilom 2018 prešla na nov sistem cestninjenja. Od takrat plačevanje cestnine za vsa vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone ne bo več urejeno s cestninskimi zapornicami, ampak s cestninskim sistemom brez zapornic, imenovanim DarsGo. Direktorica področja cestninjenja pri Darsu Branka Videtič pravi, da je sedanji sistem zastarel.

“Nujno je potrebno odstraniti cestninske postaje in omogočiti avtoprevoznikom, da cestnino plačujejo na sodoben način, brez ustavljanja.”

Napravo DarsGo bo moralo imeti v kabini nameščeno vsako tovorno vozilo, naprava pa bo komunicirala z antenami, ki so nameščene na portalih nad avtocesto.

“Postavljenih je 128 portalov, od tega jih je 15 t.i. nadzornih, na katerih bomo lovili tiste, ki se bodo plačilu skušali izogniti. Na terenu bodo pa tudi mobilne ekipe, ki bodo ugotavljale ali je bila cestnina pri posameznem vozilu plačana.” 

Zadnja številka je 21.600 naprav DarsGo, ki ostanejo v lasti Darsa tudi po namestitvi v tovarno vozilo, za posamezno pa bo potrebno odšteti deset evrov administrativnih stroškov. Pri Darsu računajo, da bodo do poletja izdali približno 80.000 naprav.

Finančni komentar: Aleš Lokar, pomočnik direktorja naložbenega sektorja KD Skladi

Janez Martinčič