Nakupovalne navade in poti slovenskih potrošnikov so se z digitalizacijo nakupovanja dodobra spremenile. Slovenci prek spleta največ kupujejo oblačila, športno opremo in obutev in večina - po zadnjih podatkih Statističnega urada Slovenija - jih kupuje pri domačih spletnih ponudnikih. S kakšnimi izzivi se Slovenci srečujemo pri nakupovanju prek spleta in na kakšne ovire kot spletni potrošniki še vedno naletimo?

Ovire na spletu potrošnikom predstavljajo geografska blokiranja pri različnih spletnih ponudnikih video, televizijskih, glasbenih in drugih multimedijskih vsebin

Nakupovalna pot potrošnika je v današnjem svetu po večini že povsem odvisna od svetovnega spleta, kar pa še vedno ni povsem domače slovenskim prodajalcem.

V raziskavi digitalne agencije iProm in družbe za trženjsko svetovanje Valicon ugotavljajo, da je več kot 55 odstotkov spletnih dostopov z mobilnih naprav. Digitalno oglaševanje podjetij pa je samo ena četrtina vseh naložb v oglaševanje.  

Slovenci prek spleta največ kupujejo oblačila, športno opremo in obutev in večina – po zadnjih podatkih Statističnega urada Slovenija – jih kupuje pri domačih spletnih ponudnikih. Manj kot polovica jih kupuje pri prodajalcih iz Evropske unije, še manj – samo 28 odstotkov – pa pri ponudnikih iz drugih držav sveta. 

Geografsko blokiranje so pod drobnogled vzeli pri Evropskem parlamentu, pri katerem so pripravili uredbo, ki bi geografske omejitve pri spletnih nakupih odpravila, vendar uredba na koncu ne prinaša posebnih novosti.

Uredba je dobesedno razočarala, saj večina spletnih ponudnikov video, televizijskih, glasbenih in drugih multimedijskih vsebin iz drugih držav še vedno ostajajo blokiranih.” – dr. Igor Šoltes

_________________

* Finančni komentar je pripravil Izidor Jerman, vodja oddelka upravljanja delniških in drugih naložb pri Alta skladih.

Gašper Andrinek