"Če bi znali pravočasno prepoznati otrokove težave in jim pomagati, bi od 53 otrok, ki trenutno zaradi svojih težav morajo živeti v našem domu, vsaj 23 lahko živelo v svojih družinah," grozljiv podatek o deležu otrok, ki niso pravočasno dobili ustrezne pomoči, pove direktorica Vzgojnega zavoda Planina dr. Leonida Zalokar.

Številni učitelji nimajo dovolj znanja, da bi stiske in motnje otrok sploh znali prepoznati, kaj šele jim ustrezno pomagati

Če bi znali pravočasno prepoznati otrokove težave in jim pomagati, bi lahko vsaj 23 od 53 otrok, ki trenutno zaradi svojih težav morajo živeti v našem domu, živelo v svojih družinah,” grozljiv podatek o deležu otrok, ki niso pravočasno dobili ustrezne pomoči, pove direktorica Vzgojnega zavoda Planina dr. Leonida Zalokar.

Toda težave otrok prepogosto niso prepoznane, niso obravnavane pravočasno in pravilno, ker naši učitelji in vzgojitelji niso usposobljeni za prepoznavanje palete motenj, ki jih otroci v šolah in vrtcih nedvomno imajo. Tega znanja, ki lahko usodno vpliva na življenja otrok, na fakultetah ne dobijo! Zato so otroci lahko zlahka označeni za težavne, nevodljive, nemogoče, čeprav gre le za številne stiske, ki so se nakopičile po tem, ko vrsto let morda niso prepoznali na primer le disleksije. Če učitelji niso dovolj strokovno usposobljeni, potem imamo velik problem. In v Sloveniji, to trdim z vso odgovornostjo, je to velikanski problem. Zato se moramo povezati vsi: tisti, ki imajo težave, učitelji, strokovnjaki in vsi, ki verjamemo, da se sistem mora nujno spremeniti, v korist otrok!”

Kako utemeljuje svoje trditve, zakaj in kako je ta, popolnoma neprimeren šolski sistem, nujno treba temeljito spremeniti, saj so njegove žrtve otroci, učitelji, starši in ravnatelji, je podrobneje pojasnila v oddaji.

Jana Vidic