Jutri bo razglasitev slovenskega avta leta 2018. Zdaj bomo glasovali tudi novinarji, jutri zvečer po 20. uri pa boste lahko v TV oddaji Avtomobilnost na TV Slovenija in tudi pri nas, na spletni strani Vala 202 izvedeli zmagovalca.

Na Norveškem je bilo lani 52 odstotkov prodanih vozil hibridnih ali električnih

Jeep compass

V poplavi avtomobilske konfekcije, ki jo na policah najdete pod imeni SUV, križanci in podobno, smo končno našli posebneža. Sliši na ime jeep compass. Da obnovimo; gre za slavno ime, za prvega svoje vrste, ki je nekako pristal pod italijanskim dežnikom. Compass je zapolnil luknjo med ogromnim grand cherokeejem ter manjšim renegadom.

V iskanju zasnežene pokrajine, ki je le ena izmed naravnih habitatov tega jeepa, smo se malo zapeljali po alpskih mestecih ter bili prijetno presenečeni … Čez severno mejo je compass kar pogost pojav in bog ve, ali voznike tam privlači dokaj razumna cena, za dejanske gabarite mogočna podoba ali suveren štirikolesni pogon. S premikanjem po cestiščih s slabšim oprijemom compass resnično nima težav. Vse do mej poguma povprečnega voznika je vozilo suvereno, pametna elektronika opravi večino dela, voznik mora le prepoznati tip podlage in namestiti vozni program s preprostim vmesnikom v kabini. Ta je mešanica terenske ruralnosti in italijanske igrivosti in najprej deluje nekoliko neusklajeno, a kmalu se je človek privadi in začne ceniti drugačnost od običajnosti konkurence.

104 kilovati dvolitrskega turbodiesla so sicer dovolj, a kakšnega posebnega razmetavanja z navorom ne gre pričakovati. Diesel je hladen tudi precej hrupen, a udobje kabine ga umiri. Kar devetstopenjski samodejni menjalnik ima s postaranim multijetom občasno tudi težave, a ne takih, da jih voznik ne bi mogel zgladiti s prilagojenim načinom vožnje ali z ročnim pretikanjem. Skratka; compass je dobrodošla osvežitev sicer živahne, a predvidljive SUV-jevske scene in ko se voznik poglobi v cenik, lahko postane tudi primeren nakup.

Mercedes razred X

Velika zvezda se vozi v avtomobilske razrede, kjer je pred desetletjem in več še ne bi pričakovali. “Pick up” z zvezdo? Zdi se nemogoče, a ker smo v naši redakciji poltovornjačkom nenavadno naklonjeni, posvetimo razredu X, kot so ga poimenovali, nekaj naslednjih minut.

Razred X se seveda ni rodil zaradi evropskih voznikov. V obeh Amerikah, Aziji in Avstraliji so pick upi pomemben igralec na avtomobilskem trgu in Mercedes kot globalna znamka ne more stati ob strani. Za pomoč so vzeli navarino osnovo, na katero so nato v Stuttgartu namestili premiumske vsebine. Gre sicer za srednji razred pick upov; v Združenih državah se prevažajo s številko večjimi vozili, Azijci pa poznajo tudi manjše. V Sloveniji, kjer ta trg obsega nekaj več kot 400 vozil, bo avtomobil zagotovo vzbudil pozornost. Ne le med gradbinci, monterji in častilci kolovozov, temveč tudi med ljubitelji narave, ki za svoje hobije potrebujejo nesorazmerno velike rekvizite, konec tedna pa gredo radi v opero.

Seat arona

Že tako izjemno pestro ponudbo v razredu manjših križancev je zdaj popestrila še Seatova arona. Nameščena na modularni platformi ibize, a 8 cm daljša in seveda zelo pomembno – za 10 višja, kar prinese tudi nekoliko večjo oddaljenost od tal, predvsem pa so sedeži nameščeni 5 oziroma 6 cm višje, kar prinese višje sedenje, ki ga številni zelo cenijo. Arona z osnovno opremo Reference in litrskim 70-kilovatnim turbobencinskim motorjem je najcenejša in stane 15 tisočakov. Letos pri zastopniku načrtujejo prodati 400 aron, ki naj bi bila ob leonu, alhambri in ibizi najpomembnejši prodajni artikel v Sloveniji – letos naj bi se prodaja seatovih modelov na slovenskem trgu povečala na 2600 vozil.

Nedvomno ste slišali tudi že vi: Norveško že nekaj časa omenjamo kot primer najboljše prakse uvajanja električnih avtomobilov – lani je bilo tam kar 52 odstotkov prodanih avtomobilov hibridov, priključnih hibridov oziroma električnih vozil. A Norveške ne moremo primerjati z nobeno drugo državo na svetu, je pa dobro, da jo imamo.

Janez Martinčič