Slovenska vina: hit ali mit?

Vinarji v Sloveniji si prizadevajo, da se Slovenija utrdi na svetovnem vinskem zemljevidu in da vina pridejo v hladilnike restavracij in trgovin

foto: jill111/pixabay

V Sloveniji je več kot 30.000 vinogradnikov, številni vino pridelujejo le za lastno veselje. Vrhunski slovenski vinarji pa čedalje bolj opazno stopajo na tuje trge, lani so po podatkih SURS izvozili 14 milijonov litrov vina. Letos je slovenska prodaja vin na Kitajskem že presegla milijon evrov, kar je dober znak za prihodnost.

“V Sloveniji imamo 17.000 hektarjev vinorodne zemlje in 30.000 vinarjev, a le dobrih tisoč jih od tega živi.” – Silvan Peršolja

Letošnji letnik bo zaradi vseh vremenskih razmer po Sloveniji zelo razgiban, na Primorskem pa so lahko bolj zadovoljni, čeprav bo vina manj kot v prejšnjih letih, a to ne samo v Sloveniji, temveč tudi v svetovnem merilu.

“Slovenci moramo v tujino. Ne, da nismo dovolj dobri ali da ne bi znali narediti dobrega vina. V tujino moramo, da dobimo globalno sliko trga.” – Dr. Katja Šuklje

“Lepo je, da smo domoljubi in da imamo radi naše kraje in delo, a se moramo osredotočiti tudi na svetovni vinski trg.” – Silvan Peršolja

Po mnenju nekaterih strokovnjakov slovenski vinogradniki potrebujejo več znanja:

“Ne glede na vse,  je situacija stabilna in dobra. Danes je v prvem planu potrošnik in vinarji morajo stremeti k temu, da se mu podredijo.” – Gašper Čarman

Za slovenske vinarje je bolje, da ne sledijo modernim smernicam, temveč sami postavljajo trende, saj so potrošniki zelo raznoliki in izobraženi.

“Vinarji moramo slovensko tradicijo pripraviti tako, da je zanimiva tudi za tujega kupca in da naša vina pridejo v hladilnike restavracij in trgovin.”