Mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Zanimive reči se dogajajo okrog te naše mobilnosti, razmišljamo seveda tudi že za naprej, a so ta naša razmišljanja pogosto precej zmedena, tudi nelogična, bi lahko rekli. Kakorkoli, vprašanj je še veliko, tudi brez odgovorov, a eno je jasno: mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Avtomobili bodo morali ven iz mesta, o tem ni dvoma, sicer bomo še več stali in še težje parkirali.

Suzuki Swift

Suzuki, tudi v Sloveniji, ne neha presenečati. Svojstvena filozofija, ki smo se je privadili recimo v Vitari, je sedaj udarila tudi med mestnimi avtomobili. Swift je znano ime tudi v naši avtomobilski krajini, v novi preobleki pa avtomobil prinaša s seboj dobršno mero Suzukijeve sodobne filozofije, se pravi tehnološke sladkorčke po razumnih cenah in zapakirane v globalno všečen avtomobil. Tehnologije, ki jih pri konkurenci naročate in doplačujete, se zanje pogajate v salonu, pri Swiftu dobite v osnovnih paketih. Ker je, resnici na ljubo, njihova proizvodna cena precej minorna. Led luči, radarski tempomat, ter celo približek hibridne tehnologije, so poudarki, ki jih skromno in precej ne pompozno Swift vozi na slovenske ceste. Motor je v skladu z urbano modo trivaljnik z 82 kilovati, ki pa je toliko bolj poskočen, saj je snovalcem uspelo težo avtomobila obdržati pod tono  in ceno popolno opremljenega avtomobila pod 15 tisoč evri.

Potrditev – Swift je pravkar prejel naziv Avto leta, ki ga podeljuje japonsko združenje avtomobilskih novinarjev.

Renault Koleos

Ko je Renault naskočil takrat galopirajoči razred SUV-jev v prvo, je doživel bridko razočaranje. Koleos ni bil kos nalogi. Ne glede na to, da je imel Renault bogato tradicijo v razredu vsaj s Scenicom 4×4, je Koleos na trgu bolj kot ne pogorel. V drugo si globalni velikan, kot je Renault neuspeha ni mogel privoščiti. Koleos je zdaj odlično, predvsem pa logično vozilo. Logično, ker so vzeli najboljše iz obeh svetov koncerna. Renault je prispeval oblikovanje, šarm, izdelavo in v opremi Initiale Paris tudi prestiž, za mehaniko je poskrbel Nissan.  Koleos je sedaj sodoben, izjemno skladno oblikovan avtomobil, ki prihaja v razred, kjer se konkurenca drenja kot le kaj. Najbrž pametno so se odrekli histeriji sedmih sedežev tako da je prostora za živo in mrtvo prirodo vedno dovolj. Nissanova je tehnologija štirikolesnega pogona, prav tako iz daljnega vzhoda prihaja brezstopenjski menjalnik. A od Nissanov, recimo X-Traila, se Koleos vseeno precej razlikuje. Predvsem prinaša nezgrešljiv francoski šarm, ki v srednje velikih SUV-jih ni razumljiv sam po sebi. Bolj kot na brezpotja tako sodi na ceste in če je že opremljen s štirikolesnim pogonom, gre le tega bolj razumeti kot varnostni element. Za plezalne odprave se je potrebno ozreti kam drugam. Francozi, vsaj v Koleosu še vedno pogumno, nekateri bi rekli trmasto, vztrajajo pri dieslih in 1,6 ter dvo litrski sta za enkrat edina možna agregata v vozilu. Za slednjega s 130 kilovati lahko zatrdimo, da suvereno in z neprikritim veseljem premika vozilo.

Fiat

Letošnje poletje so prenovili enega ponosov Italije in istočasno enega rešiteljev Srbije. Se pravi Fiat 500L. Nekaj časa le še ena izmed izpeljank 500-tice, se je med vozniki usidrala kot zanesljiv družinski avto, uspešen tudi v Sloveniji. Z minimalnimi posegi na karoseriji so dobili maksimalni učinek in vozilo, v obeh pri nas dobavljivih različicah, tako izgleda priglihano sodobnim trendom. Ob tem da je Cross po novem prav atraktivno obrnjen k vragolijam v naravi, običajna izpeljanka pa še vedno nagovarja družine. Globlje so bili prenovljeni asistenčni sistemi, agregati in  tudi cene, ostajajo nespremenjeni.

Volvo XC-40

Volvo se končno vozi v razred, od katerega se dandanašnji ne abstinira. XC-40 je njihovo orožje in še en igralec več v natrpanem razredu križancev; s tem da je napovedani in tudi že pokazani švedski novinec dvignil marsikatero obrv. Konkurenco skrbi, kupce vznemirja. Več izveste v prihajajočih mesecih, ko se XC-40 prikaže na naših cestah.

 

Dokler je tako kot je, pa še naprej teče akcija za izbor Slovenskega avta leta. Glasovnica je na spletni strani Vala 202 – seveda s spiskom vseh kandidatov, za katere lahko glasujete in med katerimi boste izbrali pet finalistov.

Janez Martinčič