Nataša Peršuh, ena izmed vidnejših modnih oblikovalk pri nas o ljubljanskem tednu mode, novih generacijah oblikovalcev in prihodnosti panoge

Nataša Peršuh, modna oblikovalka, prejemnica mnogih nagrad doma in v tujini je prepričana, da je bila njena generacija na začetku kariere premalo pogumna, oziroma nora, da bi lahko uspela v globalni modni industriji. Sedaj je izredna profesorica na Naravoslovno tehniški fakulteti in je med drugim tudi soustanoviteljica SQUAT-a, društvo za neodvisno modo, ki pomaga mladim, da lahko pokažejo svojo ustvarjalnost. Pravi, da je sedaj v modi vse mogoče in da prihodnost prinaša predvsem razvoj materialov. Po tem, ko se je vrnila iz Pariza, ustvarja v Sloveniji.

Tudi letos je s kolekcijo sodelovala na MBFWLJ, tednu mode, ki je precej bolj skromen, kot podobni v svetu, a kljub temu pomemben, da javnost sliši, da pri nas obstaja modna industrija, da imamo širok nabor lokalnih blagovnih znamk in spozna, da je slovenska moda na visoki ravni.

»Priprava na predstavitev kolekcije je obdobje stresa in dela, kjer z mešanimi občutki čakaš, kako se bodo odzvali gledalci. Skrbi te, če boš ljudem všeč, če bodo prepoznali tvojo identiteto. Ne nazadnje so ljudje tisti, ki bodo tvojo modo nosili.«

Moda v Sloveniji ni prepoznana kot gospodarska panoga, kot nekaj, kar generira dobičke.

»To je problem. Ne vem zakaj širša javnost modo zmotno jemlje kot prestiž, ki je le za izbrance. To pravzaprav ni res. Modna industrija je vseobsegajoča, imamo ogromno strokovnjakov, imamo majhne proizvodnje, ki delajo dobro za tuje blagovne znamke, imamo objektivne možnosti, da bi modo predstavili kot sistem. Ampak ja, širša javnost jo še vedno dojema kot hobi, prestiž, pravzaprav tako slovensko, da je tuje pač boljše od domačega

Moda danes ni enaka, kot je bila pred petnajstimi letim, tudi študij je drugačen, mladi potujejo po svetu, razni programi, recimo Erasmus, omogočajo izmenjave, predvsem se ne smejo bati tujine.

»Revolucije v modi ni več pričakovati, stile smo vse več ali manj že videli, spremembe so samo še v materialih, kjer se res ogromno dogaja. Centri mode se iz ustaljenih prestolnic selijo po vsem svetu.«

Nataša Zanuttini