Storjeni prekršek v tujini za voznika doma ne pusti posledic

Kakšni so postopki, če tuji državljan pri nas naredi hujši prometni prekršek oziroma naš državljan v tujini

foto: Pixel-mixer

Čas je, da Španijo te dni omenimo tudi v pozitivnem kontekstu, ki državo združuje in ne razdružuje. Kajti plod sinergij je tudi povsem nova Seatova ibiza – seveda sinergij znotraj velike Volkswagnove družine, ki ji sicer zadnje mesece ne gre bajno, je pa še vedno družina. In prav z značilnostmi družine začenjamo opis tega novega vozila. Avtomobili koncernov, tako tudi mali seat, rastejo; ibiza v peti generaciji izključno v širino. Z izumom modularnih platform imajo snovalci na voljo idealno orodje za dosego oblikovalskih in tehnoloških ciljev, hkrati pa razvoj ohranjajo znotraj razumnih cenovnih okvirjev. Na trgu pa se to kaj dosti ne pozna, saj majhni avtomobili s centimetri praviloma pridobivajo tudi ceno.

Ibizi je uspelo obdržati špansko podobo. Tudi v bolj umirjenih barvnih kombinacijah deluje sveže, na veselje številnih se je znebila značilnega preloma prek boka, ki so ga v prejšnjih generacijah najavljali kot oblikovalsko evolucijo. S centimetrskimi prirastki je za seboj pustila tudi podobo samo mestnega avtomobila in postala prostorno vozilo, ki je primerno še za kaj več kot ob popoldnevih razvažati otroke po dejavnostih.

Notranjščina zunanje centimetre spravlja v življenje, hkrati pa je z zadržanostjo in minimalizmom resen odmik od španskega temperamenta. Seveda tehnologijam, izdelavi in materialom ni česa očitati. Še več; s tem ko je tudi v Seat prišla nova generacija prisilno polnjenih litrskih trivaljnikov, so v tovarni na isti strani ne le s koncernskim sorodstvom, temveč tudi z vso svetovno konkurenco. Nekaj prijetnih kilometrov smo prevozili s šibkejšo izpeljanko tega tsi-ja, ki premore, danes že skoraj smešnih 70 kilovatov, vam pa zagotavljamo, da je moči vedno dovolj. Z ročnim menjalnikom je kombinacija sicer manj privlačna kot z dsg-jem, in ker smo pod Alpami do menjalniške samodejnosti še vedno zdravo skeptični, moramo za kazen pri šibkejši ibizi še vedno shajati s petstopenjskim menjalnikom.

Videti beemveja na naših cestah ni kakšna redkost, pravzaprav je vozil tega bavarskega proizvajalca kar precej, v zadnjem obdobju so modelsko paleto tudi izdatno razširili. Serija 4 zdaj ni več kakšna posebna novost, gran coupe izjemno privlačne sinje modre barve pa je privabil veliko pogledov. Občudovalci – če že niso vedeli, so pa vsaj slutili, da sodi k privlačnemu športnemu videzu prestižnega nemškega izdelka z oznako 430i tudi zmogljiv motor; štirico gran coupe je v resnici poganjal dvolitrski bencinski twinpower turbo s 185 kilovati moči. Osemstopenjski samodejni menjalnik deluje pričakovano brezhibno, poraba se prav lahko spusti pod sedem litrov, a samo, če ne pritisnemo na gumb z napisom sport. Avtomobil se je ponašal s paketom opreme m sport, tudi s prilagodljivim m-podvozjem, štirikolesni pogon xdrive pa je zdaj pri Bavarcih že kar stalnica, bi lahko rekli. Zmogljiv avtomobil renomirane znamke, privlačnega videza in s kopico dodatne opreme za veselje v vožnji – pri takih se pač cene ne omenja.   

Kakšni so postopki, če tuji državljan pri nas naredi hujši prometni prekršek oziroma naš državljan v tujini?

Pred dnevi smo slišali za primer madžarskega voznika tovornjaka, ki je bil pri nas zaradi hujšega prekrška kaznovan s 1500 evri in 18 kazenskimi točkami. Ali je voznik za ta prekršek kakor koli potem kaznovan v svoji državi in kako je, če voznik, ki je naš državljan, naredi prekršek v tujini. Kako je s kaznijo, se ta kakor koli prenese tudi v Slovenijo? Kako potekajo takšni postopki? Odgovarja Robert Vehovec, višji policijski inšpektor v sektorju prometne policije.