Programi zvestobe so vse – od podarjene žvečilke do sofisticiranih baz podatkov, ki omogočajo profiliranje potrošnika. V zameno za osebne podatke dobimo kartico ugodnosti, na kateri se seštevajo evri in popusti, trgovec pa tako laže sledi našim potrošniškim navadam. Z zbranimi podatki ustvarja ponudbo, ki nam je pisana na kožo.

Od podarjene kave do mega popustov. To so prijemi trgovcev, ki nas želijo na vsak način vključiti v svoj program zvestobe.

Programi zvestobe so vse – od podarjene žvečilke do sofisticiranih programov, ki omogočajo profiliranje potrošnika. V zameno za osebne podatke dobimo kartico ugodnosti, na kateri se seštevajo evri in popusti, trgovec pa lažje sledi našim potrošniškim navadam. Z zbranimi podatki ustvarja ponudbo, ki nam je pisana na kožo.

Zenel Batagelj o karticah zvestobe: “Trgovci si želijo imeti vse potrošnikove nakupe zabeležene v svoji podatkovni bazi. Zato se trudijo, da bi bil vsak nakup opravljen z njihovo kartico.” 

Marketinški strokovnjak Zenel Batagelj pravi, da se potrošniki ne zavedamo pomembnosti podatkov, ki jih delimo s trgovci. “Trenutno je na tem področju divji zahod, spremeniti se mora zavest potrošnika, da ima vse, kar pušča za sabo, neko vrednost.”

Branimir Brkljač: “Koncept je vedno isti: daj nekaj malega, boš dobil nekaj velikega. V osnovi je to koruptivni model. Na ta način tudi meni daješ ceno na glavo.”

Pionir televizijske prodaje in trženjski strokovnjak Branimir Brkljač meni, da bodo v prihodnosti preživeli ponudniki, ki bodo ubrali drugačni marketinški pristop in se oddaljili od zdajšnjega koncepta klubov zvestobe: “Vedno imamo nek dogovor. Potem jaz štejem, koliko točk imam in preverjam, ali spoštujete dogovor. Smo v dogovoru, ki je racionalen. Pripadnost neki znamki pa je emotivna stvar.”

Uršula Zaletelj