Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.

Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost

Italijanska lepotica z zverinskim motorjem

Alfa romeo qiulia guadrifoglio je pravi športnik na štirih kolesih, a zna biti tudi povsem pohleven prevoznik, to smo ugotovili pred tedni, potem pa smo zapeljali še giulio s 132-kilovatnim dizlom, pri kateri se nam je zdelo, da ji ne manjka čisto nič, razen izjemno dirkaškega značaja, ki ga premore prej omenjena quadrifoglio. Vmes pa so nam na dvorišče postavili še eno izpeljanko, ki so ji vgradili 2,2-litrski dizel s 154 kilovati in osemstopenjski samodejni menjalnik. Različico veloce sicer lahko poganja tudi 2-litrski turbo bencinski motor z 205 kilovati moči, se pravi, da gre za qiulio, ki bi tudi rada bila nekaj posebnega. No, nekaj posebnega je prav gotovo že zato, ker se postavlja z inovativnim štirikolesnim pogonom Q4, ki ves čas nadzoruje oprijem ter tako skrbi za večjo stabilnost vozila, obenem pa ponuja veselje in užitek, kot smo ga lahko deležni pri qiulii s pogonom na zadnji kolesi. Sicer jo zaznamuje tudi ekskluzivna oprema, kar pomeni, da se v številnih podrobnostih približa (ali je enaka) športnici quadrifoglio. Ne gre pa le za dodatke, ki jo naredijo bolj športno, ampak tudi za priboljške, ki pomenijo več udobja in recimo – tudi že prestiža. Qiulia veloce je torej nekaj več.

Renault kot družinski prevoznik

Pripeljal se je renaultov športni terenec, ki je seveda rad tudi družinski prevoznik, robustnega in terenskega videza, Koleos druge generacije. Znotraj podobno kot talisman ali espace prostoren in prepoznaven renault, od začetka s pogonom spredaj in možnostjo prenosa tudi na zadnja kolesa. Ob 1,6-litrskem 96-kilovatnem dizlu ga lahko poganja tudi novi dvolitrski 129-kilovatni. Najcenejši stane blizu 26 tisočakov …

Renault pa je osvežil tudi manjšega crossoverja capturja. Zdaj ima podobno kot večji koleos značilna svetila led v obliki črke C, osvežili in izboljšali so notranjost, dodali nove tehnologije. Za pogon skrbita dva bencinska in dva dizelska motorja, cenovna paleta se začne pod 15 tisoč evri.

Suzukijeva renesansa

Suzuki se v Sloveniji še naprej odločno pobira, nazadnje so zdaj udarili z novim swiftom, ki je nekoliko širši in nižji od predhodnika in ga po novem izdelujejo na Japonskem. Avtomobil je kljub manjšim meram izjemno prostoren tudi na zadnji klopi, obogaten z nekaterimi modernimi varnostno-asistenčnimi sistemi, poganjata pa ga dva bencinska motorja. Najcenejši swift stane nekaj več kot deset tisočakov, za manj kot 13 je na voljo s štirikolesnim pogonom.

Ibiza predhodnik za Volkswagen

Novi seat ibiza je nastal na novi platformi, na katero bo (oziroma je) postavljen tudi prihodnji Volkswagnov polo, avtomobil ni daljši, a je medosna razdalja povečana za skoraj 10 cm, je pa nova ibiza za sedem cm širša. Prostornejša notranjost je moderno opremljena, na voljo je kopica sistemov za večjo udobnost in varnost. V začetku nova ibiza prihaja le z litrskim bencinskim motorjem s tremi različnimi močmi, pozneje pride še zmogljivejši 1,5-litrski bencinski in dizelski.

Paradni konj Opla

Opel je sredi “ofenzive”, pravijo, letos bodo predstavili sedem novih modelov, prišla je že druga generacija insignie. Tista iz leta 2008 je povzročila precejšnji pretres v avtomobilskem svetu in delnice načetega nemškega velikana spet dvignila na nekdanjo raven. Tudi danes je prihod insignie pričakovan v podobnem vzdušju. Koncern je sredi lastniškega preoblikovanja in nova Insignia spet nosi s seboj velika, upamo da ne prevelika pričakovanja. Oznaka grand sport pomeni, da gre za limuzino s kupejevsko silhueto in premijskim pridihom, na voljo pa bo tudi v karavanski različici kot sports turer.

Mazda gre v hribe

Mazda predstavlja novo generacijo velike uspešnice cx-5. Da gre za tržno uspešno vozilo, pove podatek, da so ga tudi v Sloveniji ves čas prodajali le skozi kvote …Podobno bo tudi pri novem vozilu, ki ima ambicijo ne le ponoviti uspeh predhodnika, temveč se približati navdušenju, ki ga je povzročila manjša mazda cx3. Tako je tudi cx-5 oblikovan izjemno tekoče, z izrazito masko, na kateri je komaj mogoče opaziti ozka, a izrazita svetila, ki so minimalistična tudi zadaj, tako da gre za vizualno izčiščeno vozilo, ki bo gotovo ugrabljalo poglede. Tehnologije, predvsem tiste zelene, so seveda združene zdaj v že dobro znani filozofiji Skyactive.

Nova generacija micre

Nisanova micra nadaljuje svojo poskočno življenje. Iz japonske uspešnice so jo v prejšnji generaciji ponižali v indijski polizdelek, da bi v novi generaciji spet zasijala. Pri oblikovanju avta gre za svojevrsten salto mortale, ki naj bi vozilu vrnil nekdanjo slavo, pa še več; od majhnega mestnega avtomobilčka micra v novi generaciji posega po razredu premium, v katerem vedri, sploh pri majhnih avtomobilih, le nekaj proizvajalcev, prišleki pa se dostikrat bridko opečejo. Če se bo to slučajno zgodilo tudi micri, bo kmalu jasno.

Najstarejše mesto v Sloveniji še bogatejše

Zdaj pa še o novosti, ki se je lahko razveselijo vsi kandidati iz širšega ptujskega območja. Tam so tudi uradno namenu predali nov poligon varne vožnje, kar je bil pogoj, da se opravljanje izpita ohrani v tem mestu. Kandidati bodo tako vožnjo začeli zunaj rednega prometa, takšno postopno navajanje pa po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.

Janez Martinčič