Ta petek je začel veljati poostren nadzor vseh potnikov na schengenskih mejah, konkretneje torej na naši južni meji, kar vnaša skrb, da se bodo kolone in potovalni čas na meji občutno podaljšali. Kot svarijo policisti, bi lahko zaradi tega ob turistično bolj obremenjenih dneh na meji čakali tudi do desetkrat dlje. Poudarjajo, da že zdaj delajo na spodnji meji svojih kadrovskih zmožnosti, da nekatere lokalne prehode pokriva zgolj po en policist, dodatno težavo pri poostrenem nadzoru utegnejo prinesti tudi zapleti z dostopom do baz podatkov za preverjanje in zastareli potovalni dokumenti pri nekaterih potnikih. Pomeni nova uredba Evropske komisije povod za to, da bomo morali spremeniti svoje potovalne navade, in kdo, razen potnikov, bo zaradi dolgih kolon še potegnil kratko?

Lani je južno slovensko mejo prečkalo 64 milijonov potnikov

Ta petek je začel veljati poostren nadzor vseh potnikov na schengenskih mejah, konkretneje torej na naši južni meji, kar povzroča skrb, da se bodo kolone in potovalni čas na meji občutno podaljšali.

“Morda se zdi ukrep nepotreben, a samo v Sloveniji smo na podlagi takšnih pregledov lani dobili približno 50 ljudi, ki bi lahko ogrozili varnost.” – generalni direktor policije Marjan Fank

A kot svarijo policisti, bi lahko zaradi tega ob turistično bolj obremenjenih dneh na meji čakali tudi do desetkrat dlje. Poudarjajo, da že zdaj delajo na meji svojih kadrovskih zmožnosti, da je na nekaterih lokalnih prehodih samo po en policist, dodatno težavo pri poostrenem nadzoru utegnejo prinesti tudi zapleti z dostopom do baze podatkov za preverjanje in zastareli potovalni dokumenti pri nekaterih potnikih.

“Probleme imamo pri manjših mejnih prehodih, kjer je še ISDN-povezava. Pregledi dokumentov bodo oteženi.” – Policijski sindikat Slovenije

Pomeni nova uredba Evropske komisije med drugim to, da bomo morali spremeniti svoj način razmišljanja o naših potovanjih, in kdo, razen potnikov, bo zaradi dolgih kolon še potegnil kratko?

Maja Ratej