Promet v središčih mest postaja vse bolj raznolik. V območjih, zaprtih za avtomobilski promet, se srečujejo pešci, kolesa, skiroji, longboardi, rolke, segwayi in njihove inkarnacije na električni pogon, ki omogočajo tudi vedno višje hitrosti. Trki so lahko siloviti in pustijo hude posledice, novi načini gibanja pa zahtevajo tudi nov način razmišljanja o gibanju po središčih mest. Kako se bo morala prilagoditi infrastruktura in kako naše obnašanje?

Promet v mestnih središčih postaja vse bolj raznolik. Na območjih, zaprtih za avtomobilski promet, se srečujejo pešci, kolesa, skiroji, longboardi, rolke, segwayi in njihove izvedbe na električni pogon, ki omogočajo tudi vse večje hitrosti.

Tudi urbanist in podžupan Mestne občine Ljubljana profesor Janez Koželj, odgovoren za oblikovanje javnih površin, se zaveda, da to spreminja podobo mest.

“To so izzivi za ljudi, ne za infrastrukturo. To pomeni souporabo prostora, ki je skupni prostor in ni porazdeljen po pravicah. Ključna funkcija javnih prostorov je, da so namenjeni vsem.”

 

Jan Grilc