Vladavina prepričevalcev

Kako prepoznati prepričevalske trike in kako se z njimi konstruktivno soočati?

foto: Bobo

Živimo v dobi, ki jo obvladujejo prikriti vplivi na mnenje ljudi. Prepričevalske trike nam servirajo politiki, poslovneži, marketingarji, zavarovalniški agentje, morda celo naši šefi … Kako jih prepoznati in kako se z njimi konstruktivno soočati?

Gostje:

– dr. James Garvey, filozof, avtor knjige Prepričevalci

– dr. Stojan Pelko, nekdanji oglaševalec, publicist

Boštjan Videmšek, novinar, protivojni poročevalec

Čeprav smo danes neprestano obkroženi z informacijami, ki so nam posredovane na način, da bi na nas kar najučinkoviteje vplivale in nas prikrito prepričale, da storimo tisto, kar naročnik prepričevanja želi (recimo kupili izdelek ali volili za določenega kandidata), vseeno ne maramo občutka, da nas nekdo vodi in prikrito vpliva na naše odločitve.

Zato so danes morda še bolj kot triki prepričevalske industrije nevarni iskreno populistični politiki, ki za resne in zapletene sistemske težave v družbi obljubljajo hitre in preproste rešitve. Ti največkrat dejansko verjamejo v to, kar govorijo, zato toliko lažje vplivajo na množice, ki so naveličane najrazličnejših trikov in si želijo iskrenosti.

Pogovori v izvirnikih: