Neil Brand je človek z žametno globokim glasom, mogočno postavo in prefinjenim britanskim naglasom. A to ni to, kar naredi glavni vtis. Ulovi te, ko sede za klavir, brez not, in spesni, karkoli ti pade na pamet. Njegova posebnost so nemi filmi, v minulih treh desetletjih se je povzpel v enega izmed najboljših svetovnih pianistov za spremljanje nemih filmov. Nikoli ne igra po notah, je kot neke vrste gladiator, ki se podobno kot nevedni gledalec spusti v nepredvidljivo areno filma in se pusti presenetiti.

Neil Brand je človek z žametno globokim glasom, mogočno postavo in prefinjenim britanskim naglasom. A to ni to, kar naredi glavni vtis. Ulovi te, ko sede za klavir, brez not, in spesni, karkoli ti pade na pamet. Njegova posebnost so nemi filmi, v minulih treh desetletjih se je povzpel v enega izmed najboljših svetovnih pianistov za spremljanje nemih filmov. Nikoli ne igra po notah, je kot neke vrste gladiator, ki se podobno kot nevedni gledalec spusti v nepredvidljivo areno filma in se pusti presenetiti.

“Nemi film je umetniška oblika, ki ni navadna kinematografija, ni opera, gledališče ali koncert v živo. Je pa vse to skupaj. V tem nima primerjave.”

Za klavir je prvič sedel pri sedmih letih. V Londonu. In čeprav so ga skušali med urami klavirja vzgojiti predvsem v glasbenika, ki bo ubogljivo sledil notam, je sam najbolj navdušeno raziskoval, kako po posluhu, brez not, zapopasti in zaigrati sleherni zvok in melodijo, ki jo je slišal. Od tedaj je znan po tem, da lahko spremlja in posnema karkoli.

“Ljudem je všeč, če vedo, da improviziraš. Si kot neke vrste gladiator, ki se – podobno kot nevedni gledalec – spusti v nepredvidljivo areno filma in se pusti presenetiti.”

Pomembno je poznati čas, ta preoblikuje številne zakoreninjene predstave. Samo poglejte, kako filmi upovedujejo ljubezen. To, kar je bilo nekoč modno, je danes za na odpis.

“Dandanes bi bila tovrstna glasbena podlaga prej ironija kot osnova za kak film. V sedanjosti pot do občinstva v ljubezenskih filmskih žanrih najde čisto preprosta melodija. Zelo pogosto gre celo za samostojne note, ki po mojem res delujejo.”

Maja Ratej