Vhod v pariško razstavišče Parc des Expositions bo kmalu poživila svetlobna instalacija, ki bo informacije o prometu na mostu prenašala v igro luči pod njim. Gre za inteligentni sistem slovenskega podjetja LightAct, ki dobiva informacije iz različnih senzorjev in jih pretvarja v gibanje osvetlitve. Sistem so v podjetju razvili sami, zdaj ga tržijo v tujini in prodirajo celo čez ocean.

Vhod v pariško razstavišče Parc des Expositions bo kmalu poživila svetlobna instalacija, ki bo informacije o prometu na mostu prenašala v igro luči pod njim. Gre za inteligentni sistem slovenskega podjetja LightAct, ki dobiva informacije iz različnih senzorjev in jih pretvarja v gibanje osvetlitve. Sistem so v podjetju razvili sami, zdaj ga tržijo v tujini in prodirajo celo čez ocean.

V Parizu so se recimo ob oblikovanju nove osvetlitve celotnega razstavišča odločili, da bodo na poseben način osvetlili tudi vhod; gre za nekakšen portal pod enim izmed nadvozov na pariški obvoznici. Svetlobni madeži pod mostom se bodo gibali enako kot avtomobili nad njimi. To bodo pri  LightAct dosegli tako, da bodo z dvema kamerama nad šestpasovnico zaznavali promet in ga z računalniškim programom, ki je plod njihovega znanja, pretvarjali v gibanje luči.

LightAct je kontrolni sistem za osvetlitev in interaktivne multimedijske vsebine, torej možgani celotne postavitve. Je sistem, ki ga lahko aplicirajo na vsako instalacijo, podatke pa sprejema iz različnih senzorjev, pravi direktor Mitja Prelovšek.

“Na sistem lahko priključimo navadne ali globinske kamere, senzorje za pritisk ali toploto … Prednost sistema je, da je zelo odprt za različne senzorje.”

Pri svojem delu se torej nekako gibljejo med izkoriščanjem tehnoloških možnosti in ustvarjalnim oblikovanjem osvetlitev. Zadnje čase so se začeli ukvarjati tudi z vizualno predstavitvijo velikih količin podatkov. Pri tem skušajo stopiti korak naprej in jih postaviti v prostor. Delo v tujini je bilo v zanje logična izbira.

“Kmalu smo se morali odločiti za tujino. Slovenija je majhen trg, samo to je težava. Ni slaba, ni mi všeč, da  ljudje toliko kritizirajo, le preprosto majhna je. Za take svetlobne instalacije ni veliko prostora.”

Najpomembnejša pri delu je kakovost. “Hkrati moraš biti drugačen – ni tako pomembno, da imaš vse, kar imajo drugi, pomembneje je, da imaš nekaj, česar drugi nimajo.”

Jan Grilc