Če si česa pri Renaultu ne želijo, je omenjanje Lagune in Talismana v istem stavku. "Laguna je Laguna, Talisman pa je Talisman!"

Če si česa pri Renaultu ne želijo, je omenjanje Lagune in Talismana v istem stavku. “Laguna je Laguna, Talisman pa je Talisman!”

Na zunaj zagotovo. Urezan sodobno, nastopaško in masivno, v ekstravagantni temno vijoličasti in z modnimi dodatki opreme Initiale Paris je resnično prestižen voz. Ki mu ni potrebno povešati luči pred nikomer iz “D” razreda. Iz razreda klasičnih limuzin, ki ga prehitevajo križanci, SUV- ji in kar je podobnih čudes po levi in desni. A limuzine, Talisman med njimi, imajo nekaj, česar prišleki ne bodo imeli še nekaj časa… Imajo tradicijo in stil.

Kaj pa ko odpremo vrata? Sedeč spoznamo zakaj nočejo priglihati Talismana k Laguni. Slednja je imela, sploh pri vstopnih modelih, dobršen del plebejskih delov, Talisman jih nima. Oziroma  se je razumevanje avtomobilskega udobja v tretjem tisočletju tako temeljito spremenilo, da z devetdesetimi nima več nič skupnega – žal tudi cene ne več. V Talismana s prej omenjeno opremo so privijačili vse, kar pri Renaultu trenutno znajo. In znajo vse kar zna konkurenca – z uporabniškim vmesnikom v obliki tabličnega računalnika na osrednji konzoli, pa mogoče še kaj več. Novotarijo imenovano R-Link smo na začetku novinarji neusmiljeno raztrgali. Zato se je zdaj pojavila različica R Link2. Ne posebej originalna rešitev, ki pa zato toliko bolje deluje. Če izklopite disko kroglo z vsemi tistimi barvami in pripravo preklopite v monokromatiko, se izkaže za delujočo, pametno in varno popotnico. Ponuja sicer preveč za običajnega voznika in še vedno so nekatere poti do ukazov preveč zapletene in podvajajoče, a v novem  R Linku  “voznik uzre bodočnost vožnje.”

Lahko se recimo igramo s podvozjem, odzivnostjo agregata in podobnim. A če vse spravimo v nevtralni položaj, se Talisman prikaže kot precej mehko vzmeten avtomobil. V športnem načinu vožnje  odzivnost plina, volanski mehanizem in otrdeli blažilniki ter seveda že znano štirikolesno vodenje vozila imenovano 4control, nekako spremenijo značaj avtomobila. Žal pa se z rigidnostjo avtomobila moteče poveča glasnost podvozja.

Delno čudaštvo, ali recimo Renaultova močna volja, je tudi vztrajanje na zgolj 1,6 litrskem agregatu v dizelski paleti. Jasno, 118 kilovatov mora biti dovolj za vse kar se pomika na štirih kolesih, a verjamemo da bi se klasični dvolitrski dizelski agregat, tudi z manj moči, takšni limuzini bolje podal. Tako kot se za njo spodobi menjalniška avtomatika. Dve sklopki poveljujeta šestim prestavam, le z divjimi speljevanji v športnem načinu menjalnik ne opravi najbolje. 

Janez Martinčič