V naslednjih nekaj tednih bomo večkrat omenili japonsko Mazdo. Malo v pričakovanju športno terenske CX-5, potem še velike prijateljice MX-5, malo zaradi očitnega dejstva, da so Japonci v ofenzivi. S trmastim vztrajanjem na poti klasičnih atmosferskih motorjev so dokazali svoj prav, z umiritvijo jenovih valutnih avantur pa so se tudi cenovno stabilizirali. Ob tem pa delajo odlične avtomobile.

Kot poročajo s terena, je CX-3 absolutni hit. In ker v naši oddaji ne pogrevamo očitnega, opozorimo na še vzporedno možnost, ki jo je moč postaviti ob modnega križanca. Kot vemo, je CX-3 postavljen na osnovo, ki jo je vpeljala Mazda 2. In kaj se zgodi, če vzamemo dvojko z vrha ponudbe in jo postavimo zraven CX-3?

No, vsakemu svoje, a z našega zornega kota je dvojka vsaj moralni zmagovalec. Z najmočnejšim agregatom in najvišjo opremo sega tja, kjer je doma prav malo avtomobilov njenega razreda. Mogoče ne ravno na sredino, vsekakor pa v nižje orbite razreda, ki ga radi poimenujemo kot premium. Izbor materialov, oprema in predvsem končna izdelava, iz Mazde 2 naredita žlahtno vozilo, ki ima v vsem avtomobilskem spektru izjemno malo konkurence.

Včasih so se podobnih poskusov lotili Italijani, s kakšno lancio ali kasneje z malimi alfami recimo, danes pa je zanimanja za prestiž v mestnih avtomobilih sorazmerno malo. Perosnalizacija da, prestiž ne. Se ne splača.

Agregat je seveda bencinski! 1,5-litrski atmosferski motor, ki s 85 kilovati majhen avtomobilček poganja na spodnji meji športnosti. Odličen je volanski obroč, sedenje tudi, suvereni so prav vsi trše uglašeni elementi podvozja. Šeststopenjski ročni menjalnik morda malce zaostaja za celotno podobo, ki pa jo po drugi strani spet nadgrajujejo asistenčni sistemi običajni za višje avtomobilske razrede.

Mazda 2 z vrha ponudbe ni le še ena Mazda, temveč je tudi smerokaz za druge proizvajalce. Ni potrebno, da so majhni avtomobili oskubljeni in ceneni prevozniki, temveč lahko postanejo polnokrvni avtomobili, vozniku v veselje in če hočete – tudi v ponos.

Janez Martinčič