Mazde so nam zlezle pod kožo razmeroma počasi. Najprej so nekaj let govorili o svojem posebnem, iz japonske kulture, celo mistike, prenesenem oblikovalskem jeziku, nato pa naenkrat začeli izdelovati atraktivne avtomobile. In trmasto vztrajati pri filozofiji optimizacije obstoječih tehnologij, čemur pravijo Skyactiv. Tako smo vsi skupaj počasi prilezli do Mazde CX3, ki je nesporni hit zadnjih nekaj mesecev. A naša, vedno skeptična narava je hotela še nekaj preveriti.

Mazda CX3 je resnično atraktiven avto, a tudi ne preveč prostorna. Je le nadgrajena in ozaljšana Mazda 2! Zato smo po daljšem času ponovno predstavili Mazdo3 – večje in predvsem dokazano prostornejše vozilo. In, verjemite na besedo, v atraktivnosti ne zaostaja za CX3. Resda nima modnega pridiha križanca, tudi takšne s štirikolesnim pogonom ne boste uspeli sestaviti, a trojka je zelo sodobno oblikovan avtomobil. V svojem razredu, v katerem je v Evropi med konkurenco prava mesoreznica, je verjetno najbolj zrel avtomobil, kar jih prihaja z vzhoda, ob tem pa je obdržala tudi vse atribute japonske gradnje.

Športni terenci

Naslednji prevoznik je danes manjši cestni terenec Honda HR-V. Najprej je treba poudariti, da nova generacija HR-V-ja na pogled praktično nima nobene zveze s predhodnikom, seveda pa so pri Hondi avtomobil posodobili tudi v tehničnem pogledu. HR-V je zdaj v oblikovnem smislu zgrajen dinamično, skladno in privlačno, o tem ni nobenega dvoma. Čeprav sodi v razred manjših tovrstnih terencev, pa je avtomobil v notranjosti dokaj prostoren – tudi za zadaj sedeče.

Audijev veliki prestižni križanec Q7 kreše mnenja s svojo zunanjo podobo – nekaterim ni pretirano všeč, predhodnik jim je bil celo bolj – mi pa proti njegovi obliki nimamo absolutno nič. Mislim pa, da ga ni junaka, ki bi kritiziral njegovo notranjost – avtomobil je urejen do zadnjega milimetra, vse je točno na svojem mestu, spredaj pa kraljuje ogromen digitalni zaslon, ki prikazuje praktično vse. Ob vsej bahavosti prostora in razsežnostih, ki v Q7 niso prav majhne, pa notranjost ob tem deluje praktično in vse prej kot nerodno, tudi prestižno. Skratka – gre za velik prestižni križanec, ki s svojo mogočno pojavo morda na prvi pogled koga prestraši, a ko sedemo vanj, ugotovimo, da je upravljanje izjemno enostavno in lahkotno in da se vožnja le malo razlikuje od tiste, ki jo nudi prestižna limuzina, recimo sorodnik A8.

Ostajamo v koncernu – nekaj tistih prvih kilometrov nas je zapeljal čisto novi Volkswagnov kompaktni SUV Tiguan. Pripeljal se je z velikimi pričakovanji – pri zastopniku si obetajo, da bi jih letos lahko prodali blizu 1000. Argumentov za tak optimizem ne manjka – avtomobil je za 6 cm daljši, tudi nekoliko širši in nižji, torej bolj atraktivnega videza in tudi prostornejši. V notranjosti snovalci niso imeli veliko dela – zgledovali so se po enoprostornem touranu in seveda v avtomobil vgradili kopico asistenčnih sistemov – za kar največ udobja in varnosti.

Vozili smo se s športnimi terenci, a prihajajo še novi in novi – v prihodnjih tednih. Če bo vreme kolikor toliko milostno, pa ujamemo ravnotežje tudi na dveh kolesih …

Janez Martinčič, Marko Radmilovič