V morjeplovstvu je še prostor za avanture, ugotavljajo študenti Univerze v Ljubljani, ki so pristopili k zaenkrat se neizpolnjenemu izzivu – kot prvi na svetu želijo z avtonomno jadrnico brez posadke prepluti Atlantski ocean. Jadrnica ne sme biti daljša od 2,4 metra, energijsko in tehnološko mora biti povsem neodvisna. Kar sto študentov iz petih fakultet zdaj v delovnih skupinah začenja razvijati plovilo, ki bo morda prvo uspešno prestalo izziv.

V morjeplovstvu je še prostor za avanture, ugotavljajo študenti Univerze v Ljubljani, ki so pristopili k zaenkrat se neizpolnjenemu izzivu – kot prvi na svetu želijo z avtonomno jadrnico brez posadke prepluti Atlantski ocean. Jadrnica ne sme biti daljša od 2,4 metra, energijsko in tehnološko mora biti povsem neodvisna. Kar sto študentov iz petih fakultet zdaj v delovnih skupinah začenja razvijati plovilo, ki bo morda prvo uspešno prestalo izziv.

“Posebnost tega projekta je, da za celoten marketing in nabiranje sredstev skrbijo študenti. Želimo, da je to res njihov projekt in da se naučijo dveh stvari, ki sta tehnikom pogosto tuji: da se naučijo komunicirati in da se naučijo, kako težko je včasih pridobiti potrebna finančna sredstva za projekt.” – Rok Capuder, pobudnik projekta in vodja Zavoda 404

Odločili so se že, da bodo šli po južni poti, torej od Irske do Karibov. Veter naj bi jim bil tam bolj naklonjen, če se seveda ne bi vmešali hurikani in tropske nevihte. Z računalniškimi simulacijami zdaj preizkušajo različne vremenske scenarije.

Pravila sicer določajo, da si morajo vnaprej izbrati neko točko in pristati v krogu 25 milj okrog te točke. Zato bo odgovorna skupina za navigacijo, ki bo vgradila primerno umetno inteligenco, da bo s sprotnimi izračuni jadrnica sama lahko določala in prilagajala pot.

Spopadajo se z mnogimi težavami – zagotavljanjem energije, optimalno obliko trupa, pravilnim delovanjem senzorjev … Projekt so zdaj šele dobro začeli. Čez eno leto nameravajo jadrnico preizkusiti na Jadranu, da bi čim bolj temeljito odkrili morebitne pomanjkljivosti, na glavno pot pa naj bi se odpravila čez kakšni dve leti. Skupno vrednost projekta ocenjujejo na 150.000 evrov.

Jan Grilc