Avtomobilsko prometne novosti z Janezom Martinčičem.

Leto 2015 si je prislužilo naziv »prelomno« na mnogih področjih družbe in avtomobilska industrija, oziroma avtomobilizem, sta zagotovo eno izmed njih. Če smo leta 2014 že govorili o optimizmu in rasti globalnih avtomobilskih trgov, predvsem ameriškega, pa leto 2015 prinaša veliko streznitev. Govorimo seveda o Volkswagnovem škandalu, ki utegne imeti še najmanjši vpliv ravno na povzročitelja. Mnogo bolj globoke (in v tem primeru lahko govorimo o pljuvanju v lastno skledo), bodo posledice škandala na vso avtomobilsko industrijo.

Kar nekaj značilnosti je lahko, ob spremljanju okoljske prevare, pozorni opazovalec zaznal v preteklih nekaj mesecih. Prvič; celo v sami industriji je ogromno privoščljivosti, še več pa je je v široki javnosti. Kot da bi zavedanje, kako je avtomobilska industrija eden temeljev globalnega gospodarskega motorja, povsem izginilo. Z avtomobilizmom, kot najširšim pojmom,  je pač povezanih na milijone služb in privoščljivost, nagajanje ter končno celo absurdne obtožbe niso najbolj primeren način za njihovo ohranitev. Namesto da bi družno poskušali prebroditi krizo, smo tudi v tisku s strganjem korenčka ne le poskušali potopiti giganta iz Wolfsburga, temveč smo še komu drugemu privoščljivo zabijali žeblje v krsto. Vse to pa odgovornosti in ignorance avtomobilskega velikana, kot je VW seveda ne zmanjšuje.

Še posebej skrbi, zdaj ko so preko luže kazen naložili tudi BMW-ju, da ne gre pri vsej šaradi za kreativno obliko konkurenčnega boja, oziroma za nekoliko neortodoksno zaščito ameriških avtomobilov na domačem trgu. Kar pa jim očitno tudi uspeva, saj je bil ameriški trg, po podatkih iz leta 2014 eden redkih, ki se je vrnil na pred-krizno raven; Evropa, pa tudi Rusija in Kitajska, pa se, glede na število prodanih avtomobilov, še vedno borita z repom krize.

In prav kriza je glavni vzrok za nekoliko spremenjene navade potrošnikov, oziroma voznikov. Le ti se odločajo avtomobile voziti dalj časa,  kar pa je spet spremenilo tudi zelo pomemben trg poprodajnih storitev in servisne mreže, ki ji je takšno obnašanje potrošnikov zgolj v korist. Ker imajo veliko večino servisnih mrež tako ali drugače v rokah proizvajalci sami, gre za posrečeno kompenziranje šibkejše prodaje novih vozil.

Če še govorimo o trendih, je tu seveda zimzelena elektrifikacija, do katere pa smo že nekaj let izrazito skeptični in  ne glede na marketinške in PR-napore vsaj v našem uredništvu stojimo na stališču, da je električna usmeritev z današnjo tehnologijo bolj ali manj strel v prazno. Za vsako leto, tako tudi za leto 2016 proizvajalci napovedujejo preboj! V naslednjem letu naj bi ga prinesle revolucionarne baterije s še enkrat večjo kapaciteto, a dokler se med vožnjo z električnim vozilom tresemo celo po Sloveniji, je globalno gledano električni avto še vedno niša za tehnološke navdušence.

Kar pa se je z letom 2015 resnično iz trenda spremenilo v realnost, so asistenčni sistemi, ki so se iz premiumskega razreda spustili do povsem ljudskih avtomobilov. Samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, kamera za vzvratno vožnjo, široka uporaba »start&stop« sistemov, opozorilnik mrtvega kota in podobne koristne malenkosti postajajo vedno bolj del ponudbe že v nekaj višjih paketih opreme avtomobilov srednjega razreda. Pri integriranju teh sistemov v voznikovo okolje sicer še vsi proizvajalci nimajo najbolj srečne roke, a verjamemo, kako se bo to z naslednjimi generacijami spremenilo. Prav zaradi tega vas vabimo, da avtomobilsko prometnim minutam na Valu 202 prisluhnete tudi v letu, ki prihaja.

Val 202