Kot govori statistika in urbana legenda, si povprečen slovenski voznik želi Golfa, ki ga zdaj lahko napolnimo tudi na univerzalni polnilnici za električna vozila.

Kot pravita statistika in urbana legenda, si povprečen slovenski voznik želi golfa.

V Ljubljani že stoji prva hitra polnilnica za električna vozila, prvo od hitrih polnilnic na avtocestnem križu pa bodo že v nekaj tednih odprli tudi na bencinskem servisu Tepanje.

Na električno polnilnico se da priključiti tudi golfa, a pred kratkim nas je prevažal še tisti na dizelski pogon. No, vseeno ni bil kar tako – saj noben golf ni kar tako, a ta je bil vseeno manj običajen. Takole: kot pravita statistika in urbana legenda, si povprečen slovenski voznik želi golfa. Če bo karavan, bo odlično. In dizel po možnosti. Torej je “golf karavan dizel” v jeziku ulice ultimativno vozilo slovenskega povprečja. Podpovprečja seveda tudi, nadpovprečja pa sploh. Ker si ga zadnje čase lahko privoščijo le še slednji.

Pri Volkswagnu so rekli bobu bob in so izdelali enega takšnega ultimativnega. Ideja je v koncernu, kjer je meja tako rekoč le nebo, dokaj lahko izvedljiva: vzameš golfa GTD, dizelskega športnika in prodajno uspešnico, in ga združiš z golfom variantom, ki je tudi prodajna uspešnica. Po teoriji bi morali dobiti prodajno ultra uspešnico.

Avtomobil je še preveč svež, da bi se vtikali v prodajne številke, a dejstvo je, da je tako zasnovan odličen. Variant je v zakon prinesel praktičnost, tudi eleganco z novo kombijevsko linijo, GTD pa vrhunsko dizelsko tehniko. Oboje združeno, ob še kakšnem dodatnem sladkorčku, je sicer prebilo streho pri 33 tisočakih, a za to dobimo vse, kar znajo in zmorejo zadnje mesece privijačiti v golfa.

Voznika najbolj prijetno presenetijo zmogljivosti motorja, njegova kultiviranost in predvsem nizka poraba. Da govorimo o nezdružljivem, se zdi na prvi posluh, a s pomočjo različnih režimov vožnje je tako opremljenega varianta resnično mogoče tako stilsko preobražati kot mu prilagajati značaj od uglajenega potovalnika z udobnim podvozjem in nizko avtocestno porabo do kar precej ostrega in odločnega zavojevalca ovinkov, in to zgolj s pritiskom na gumb.

Na kratko; GTD variant je trenutni zenit golfovega vesolja in nam opazovalcem se zdi, da smo že na točki, ko bo krivulja začela počasi lesti navzdol. Ker navzgor že skoraj ni več mogoče.

Janez Martinčič, Marko Radmilovič