Z drugim solističnim albumom AkordeON je bil gost zadnje septembrske oddaje Na piedestal harmonikar in skladatelj Janez Dovč.
Kljub velikemu številu studijskih in koncertnih sodelovanj z žanrsko nadvse raznovrstnimi tako slovenskimi kot tujimi glasbeniki se po letu 2008, ko je posnel album Filharmonika: Janez Dovč & Orkester Slovenske filharmonije, tokrat šele drugič predstavlja s solističnim albumom AkordeON, ki ga je posnel kot (vmesni) rezultat raziskovanja.
Akordeon je izraz, ki se zadnje čase vse bolj uveljavlja za koncertno harmoniko, v angleščini pa delitev besede v samem naslovu namiguje na prižgan, vklopljen, priključen instrument, povezan z elektronskimi, sproduciranimi elementi albuma. Na albumu AkordeON, ki je izšel pri Ustvarjalnem polju Celinka.si, lahko, kot pravi Janez Dovč, ”poleg avtorske glasbe slišimo tudi manj običajne oziroma pogoste zvočnosti klavirske harmonike”.

Gost zadnje septembrske oddaje Na piedestal je bil Janez Dovč z drugim solističnim albumom ”AkordeON”.

Harmonikar, skladatelj, multiinstrumentalist in diplomirani fizik Janez Dovč se je glasbi povsem posvetil leta 2004, ko se je pridružil eni najuglednejših slovenskih zasedb Terrafolk. Razvil se je v izjemnega odrskega in studijskega glasbenika. Njegovo igranje lahko slišimo na več kot 40-ih nosilcih zvoka.

Kot glasbenik, skladatelj in producent sodeluje s številnimi domačimi in tujimi etno, klasičnimi, pop in jazz solisti, orkestri (kot so: Orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester RTVS, Sounds of Slovenia) ter ustvarjalci najrazličnejših studijskih, filmskih in gledališčih projektov (Carmina Slovenica, Lojze Krajnčan, Izidor Leitinger, The Fool Cool Orchestra, SNG Drama …).

Lani je prejel nagrado Vesna za najboljšo filmsko glasbo za celovečerni film Drevo (2014).

V zadnjih dveh letih se je Janez Dovč predstavil tudi s projektoma Pomladne sanje z Brino Vogelnik in Baraka s triem Dovč & Krmac & Mureškič (oba Ustvarjalno polje Celinka.si). Kljub velikemu številu studijskih in koncertnih sodelovanj z žanrsko nadvse raznovrstnimi tako slovenskimi kot tujimi glasbeniki se po letu 2008, ko je posnel album Filharmonika: Janez Dovč & Orkester Slovenske filharmonije, tokrat šele drugič predstavlja s solističnim albumom AkordeON, ki ga je posnel kot (vmesni) rezultat raziskovanja.
Akordeon je izraz, ki se zadnje čase vse bolj uveljavlja za koncertno harmoniko, v angleščini pa delitev besede v samem naslovu namiguje na prižgan, vklopljen, priključen instrument, povezan z elektronskimi, sproduciranimi elementi albuma. ”Gre za raziskovanje, kako lahko harmonika, ali uglašena ali v kontrapunktu z elektroniko, še bolj harmonizira,” pravi Janez Dovč.
Sodobna orodja in pristope, ki jih ponuja današnja tehnologija, je začel raziskovati pred približno petimi leti, pri tem je v središče raziskovanja postavil računalnik, programsko opremo in specializirane zvočne efekte. Nekaj teh orodij in načel obdelave zvoka harmonike je uporabil že pri plošči Baraka. Posnetki so nastajali med septembrom 2014 in aprilom 2015, le skladba Shoreditch Tango je nastala že pred dvema letoma na umetniškem gostovanju v Londonu, kjer je tudi začel razvijati to zamisel. Na albumu AkordeON, ki je izšel pri Ustvarjalnem polju Celinka.si,  lahko, kot pravi Janez Dovč, ”poleg  avtorske glasbe slišimo tudi manj običajne oziroma pogoste zvočnosti klavirske harmonike”.

Tudi o tem v pogovoru z avtorjem, harmonikarjem in skladateljem Janezom Dovčem ob glasbi z albuma AkordeON v oddaji Na piedestal.

Jolanda Fele