Veliko smo se ukvarjali (pa seveda tudi vozili) s športnimi terenci – med mladimi milenijske generacije so ti namreč izredno zaželeni, ker menda vzbujajo občutek elegance, uspešnosti in moči? Potem nas je zapeljal še čisto nov izdelek iz Ingolstadta, med najbolj zaželene med športniki pa sodi nedvomno mustang, ki je že v Evropi, pri nas pa ga še čakamo . . .

Začeli bomo z zanimivo zgodbo, v kateri ima glavno vlogo Nissanov Qashqai. Priznajmo, ko so ga pred desetletjem prvič predstavili, mu nihče ni pripisoval prevelikega pomena. Še en nišni poizkus pač. A smo se, skupaj s svetovnim avtomobilskim tiskom, pošteno zmotili. Avto je postal hit, postavil kar nekaj mejnikov in se s prvo generacijo slavno odpeljal v sončni zahod. Uspeh avtomobila smo potem posuti s pepelom nadrobno analizirali in se največkrat ustavili pri dejstvu, da so se Nissanovi snovalci brez predsodkov odrekli štirikolesnemu pogonu, avto s tem pocenili in poenostavili ter si tako odprli dostop do cele generacije novih kupcev. A čas gre po svoje tudi za azijska nomadska plemena po katerih so ga poimenovali in v naše kraje je Qashqai prišel v drugo. Spet popolnoma spremenjen, spet na prvi pogled brez večjih možnosti za tržni preboj, a tokrat bomo modro tiho. Le nekaj osnovnih opazk.

Pri Nissanu so mirno zavrgli oblikovalsko formulo uspeha v prvi generaciji ter iz avtomobila naredili danes tako zelo modnega križanca. Nižji, bolj razpotegnjen, z visokimi boki, majhnimi stekli in posledično zelo vprašljivo vidljivostjo iz avtomobila, izgleda prav atraktivno. In tudi, ko sedemo v avtomobil ni od nekoliko ruralnega vzdušja prejšnjega modela ostalo praktično nič.

Tudi pri Fordu kaj malega vedo o terencih, pa o drugih tudi seveda. Pred dnevi so nam organizirali pravi fordov dan na poligonu na Vranskem, tamkajšnje parkirišče pa so natrpali z vsem, kar se pri njih novega v zadnjih dneh vozi in seveda tudi prodaja. Za mnoge je bil zvezda poligona seveda novi Ford Mustang, pravzaprav sta bila dva, a oba s tujo registrsko tablico – v Sloveniji še čakajo prvega, ki bo lahko privijačil tablico z domačimi oznakami. Pa ne, da kupca ne bi bilo, avtov še ni. Sicer pa se ve, da je Mustang najbolje prodajan športni avto na svetu v prvi polovici leta 2015. V Evropi so jih prodali več kot osem tisoč.

Zdaj pa še malo nižje – mislim v glavnem na sedenje, sicer pa je vse – recimo kar precej visoko. Audi je na oni strani naše zahodne meje predstavil novi model A4, ki prinaša vse dobrote, ki jih je pred časom prinesel novi prestižni A8. Predstavnik najnovejše generacije je 110 kilogramov lažji od predhodnika, količnik zračnega upora so znižali kar na rekordnih 0,23, avtomobil pa je med vožnjo tišji. V notranjosti je občutno več prostora za potnike, tako spredaj kot zadaj. Sicer pa novi A4 prihaja na ceste v novembru.  

Janez Martinčič, Marko Radmilovič