Globevoices je spletna baza glasov, ki podjetjem po svetu omogoča hitro in preprosto iskanje. V njej je približno 150 svetovnih jezikov in kar 11.000 posnetkov.

Od etiopske amhariščine do slovenščine

Globevoices.com je spletna baza glasov, v kateri je 11 tisoč posnetkov v 150 jezikih, od etiopske amhariščine do naše slovenščine. Največ je angleških posnetkov, veliko tudi slovenskih, najdejo pa se celo eksotični, amhariščina (Etiopija), baškirščina (Turčija) ali pa telugščina (Indija): “Največ je povpraševanja po glasovih srednje starosti, zanimanje glede na spol  je enakovredno“, pove Dalibor Sterniša, avtor omenjene platforme.

“Izpolniti je treba prijavo, vključite posnetke, mi to pregledamo in vas vključimo v bazo. Redko koga smo zavrnili.”

Podjetjem tako olajšajo iskanje glasov v želenem jeziku, predvsem za snemanje televizijskih in radijskih reklam, dokumentranih serij, navodil za uporabo izdelka, animiranih filmov, navodil letalskih prevoznikov, avtomobilskih navigacij, pa tudi telefonskih odzivnikov: “Povprečen telefonski odzivnik stane približno sto evrov. Največja ponudba, ki smo jo dobili,  je znašala pet do deset tisoč evrov, šlo je za promocijo medicinskih pripomočkov naročnika iz Dubaja.” 

“Največ povpraševanja je po jezikih držav, ki jih je težko najti. Mednje spadajo Kambodža, Indija, Kitajska. Največ snemamo v angleščini, a jo dobiš na vsakem koraku, zato ni tako zanimiva.”

Sterniša pove tudi, da dobijo približno 5 do 10 povpraševanj na dan, od tega povprečno realizirajo dve na dan: “Plačuje seveda klient, ki naroči storitev, nato mi plačamo našim napovedovalcem.”

Pojavlja se tudi povpraševanje po naglasih. Naročnik na primer želi afriškega napovedovalca, ki govori angleško v svojem naglasu, zato snovalec platforme Globevoices.com že razmišlja o vključitvi narečij na enostaven in do uporabnikov prijazen način.

Neja Jerant