Smo v letu 2050. V Ljubljano se pripeljemo z avtomobilom brez voznika, v Mariboru ima sedež e-nakupovalno središče, v Kopru se ob morju zabavamo in sproščamo v virtualni resničnosti, v domovih za starejše pomagajo roboti …. Realnost ali utopija? V Reakciji raziskujemo mesta prihodnosti skozi storitvene inovacije, organizacijo bolj učinkovitega prometa, vprašanj nadzora ….

Kako bomo živeli leta 2050?

Smo v letu 2050. V Ljubljano se pripeljemo z avtomobilom brez voznika, v Mariboru ima sedež e-nakupovalno središče, v Kopru se ob morju zabavamo in sproščamo v virtualni resničnosti, v domovih za starejše pomagajo roboti …. Realnost ali utopija?

“Po mestu se vozimo z električnimi skiroji, če nas je več pa z avtonomnimi vozili, ki spominjajo na avto, ampak so bolj napredna. Za prevoz več ljudi pa bodo vlaki bolj pomembni kot avtobusi, seveda, če bomo investirali v infrastrukturo.”

Tako o transportu v slovenskih mestih razmišlja Matevž Pesek, asistent na fakulteti za računalništvo in informatiko. Vprašanje transporta je ena ključnih tem poletne šole “Mesta prihodnosti skozi storitvene inovacije”, ki te dni poteka na ljubljanski fakulteti ta računalništvo in informatiko.

24 mladih podjetnikov iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Italije ob pomoči 10 mentorjev razmišlja tudi o drugih mestnih izzivih prihodnosti.

Kakšno bo zabavno nočno življenje?

“Leta 2050 se bomo že lahko sproščali v virtualni resničnosti, napredek je že sedaj velik. Klasičnih trgovin ne bo več, ne verjamem, da bomo še hodili po mleko in solato. Izdelke si bomo ogledali v virtualnem okolju in jih po naročilu dobili domov.”

Za pametno mesto prihodnosti ne rabimo ravno leteti po zraku, ampak moramo predvsem dobro premisliti in nadgraditi prometne možnosti. Kar pa seveda ni enostavno, predvsem pa zahteva veliko finančnih vlaganj.

Ampak vrnimo se v leto 2015 in brez futurističnih sanj realno ocenimo možnosti za razvoj slovenskih mest prihodnosti.  Ključna tema je promet, zapiranje mestnih središč je zagotovo ena izmed dobrih potez, a kaj ko se na primer v Ljubljano dnevno še vedno valijo množice avtomobilov.

Ana Bekš: “V Ljubljani se ureja samo center,poglejmo kaj je zunaj obvoznice. Tudi propadla gradbišča se spreminjajo v parkirišča.” #Reakcija

— Val 202 (@Val202) July 18, 2015

Priporočamo: Pametna mesta in nadzor

Luka Hvalc, Maja Stepančič